• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

نیروهای آمریکایی در حمایت از داعش خط دفاعی طالبان را بمباران کردند

نیروهای آمریکایی در حمایت از داعش خط دفاعی طالبان را بمباران کردند

منابع محلی تصریح کردند که جنگنده‌های آمریکایی خطوط دفاعی طالبان در ولایت ننگرهار را در حمایت از گروه تروریستی داعش هدف قرار دادند.

نیروهای آمریکایی خطوط دفاعی طالبان در ولسوالی «خوگیانی» ولایت ننگرهار را در حمایت از گروه داعش هدف حملات هوایی قرار داده است.

ساکنان این ولسوالی به «نن‌تکی‌آسیا» گفتند، شب گذشته جنگنده‌های آمریکایی، بالگردهای ارتش و هواپیماهای بدون سرنشین منطقه «درز» که طالبان در برابر داعش در آنجا موضع گرفته بودند را بمباران کردند.

بر اساس این گزارش نیروهای آمریکایی دو شب گذشته در حالی طالبان را هدف قرار دادند که آنها در حال آمادگی برای سازماندهی حمله گسترده علیه داعش بودند.

این در حالی است که نیروهای آمریکایی و دولت گفته بودند که در آستانه آتش‌بس به جای هدف قرار دادن طالبان بر عملیات علیه گروه تروریستی داعش تمرکز خواهند کرد.

طالبان آوریل گذشته نیز در ولسوالی خوگیانی زمانی هدف حملات سنگین هوایی قرار گرفت که به گروه تروریستی داعش در این ولسوالی حمله کرده بود.

فوریه گذشته نیز «ملک ایوب» یک فرمانده خیزش مردمی را که علیه داعش قیام کرده بود هدف بمباران و عملیات شبانه نیروهای ویژه آمریکایی قرار گرفت در نتیجه کسانی که برای مبارزه با داعش قیام کرده سرکوب شدند.

طالبان در نظر داشتند که با استفاده از آتش‌بس سه روز در روزهای عید سعید فطر ولسوالی‌های ولایت ننگرهار را از وجود داعش تصفیه کنند اما آنها شب گذشته آماج حملات سنگین هوایی قرار گرفتند.

منابع محلی تصریح کردند که در نتیجه حملات هوایی شب گذشته تعدادی از افراد طالبان و غیرنظامیان کشته و زخمی شدند.

این در حالی است که پیش از این نیز بارها جنگنده های آمریکایی در درگیری بین طالبان و داعش از این گروه تروریستی حمایت کرده و طالبان را هدف قرار داده است.

  پربازدید ترین