• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

رئیس جمهور غنی: خبر کشته شدن ملافضل الله را با ارتش پاکستان تایید کردم

رئیس جمهور غنی: خبر کشته شدن ملافضل الله را با ارتش پاکستان تایید کردم

اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان ناوقت روزجمعه (25 جوزا) گفته است که دریک صحبت تیلیفونی خبر کشته شدن ملافضل الله، رهبر تحریک طالبان پاکستانی را با قمر جاوید باجوه، رییس ستاد ارتش پاکستان تایید کرده‌است.

پس از آن که روز جمعه وزارت دفاع افغانستان خبر کشته شدن ملافضل الله، را در یک حمله هواپیمایی بدون سرنشین به روز چهارشنبه در ولایت کنر تایید کرد، اکنون آقای غنی در حساب تویترش نوشته است که :« من با ناصر الملک، نخست وزیر پاکستان و رییس ستاد ارتش قمر جاوید بجوا صحبت کردم و مرگ ملا فضل الله را تایید کردند.»

آقای غنی همچنان نوشته است که دراین صحبت تیلیفونی از مقام های پاکستانی خواسته است تا اقدامات عملی برای آوردن طالبان افغان در پاکستان به میز مذاکره، انجام دهند.»
 
غنی گفته است که مقام های پاکستانی مرا بخاطر موفقیت آتش بس مبارکی گفت و آنرا یک دست آورد بزرگ گفتند.

وی گفت :« آنها همچنین به من اطمینان دادند که مرگ فضل الله گام مهمی در جهت ایجاد اعتماد بین دو ملت است و وعهده سپردند که از روند صلح به رهبری افغانان حمایت می‌کنند.»

این درحالی است که وزارت دفاع ملی، تأیید می‌کند که ملا فضل الله، رهبر تحریک طالبان پاکستان (تی تی پی)، شب گذشته در حملۀ هواپیماهای بی‌سرنشین در ولسوالی مرورۀ ولایت کنر در امتداد خط دیورند، کشته شده‌است.

محمد رادمنش، سخن‌گوی وزارت دفاع ملی می‌گوید که در این حملۀ هوایی چهار فرماندۀ دیگر تحریک طالبان پاکستان نیز کشته شده‌اند.

این نخستین بار نیست که گزارش‌هایی در بارۀ کشته شدن ملا فضل الله به نشر می‌رسند.

ملا فضل الله، در سال 2013 میلادی به جای حکیم الله محسود، رهبر پیشین گروۀ تحریک طالبان پاکستان، گماشته شد.

در همین حال، دگرمن مارتین اودونیل، سخن‎گوی نیروهای امریکایی در افغانستان نیز می‌گوید که نیروهای امریکایی یک حملۀ ضدهراس افگنی را روز چهارشنبه در ولایت کنر راه اندازی کردند که در آن یک رهبر ارشد یک گروه تروریستی هدف قرار گرفت. اما او از کیستی این این رهبر گروه تروریستی چیزی نمی‌گوید.

او همچنان، تأکید می‎کند که نیروهای امریکایی به آتش‌بس حکومت افغانستان با طالبان پایبند اند، اما این آتش‌بس تلاش‌های مبارزه با داعش، القاعده و دیگر گروه‌های هراس افگن را شامل نمی‌شود.

  پربازدید ترین