• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

حامد کرزی: آمریکا به مردم افغانستان و منطقه خیانت کرده و غیرقابل اعتماد است

حامد کرزی: آمریکا به مردم افغانستان و منطقه خیانت کرده و غیرقابل اعتماد است

حامد کرزی رئیس جمهور سابق کشورمان در گفتگو با برنامه بدون مرز صدا و سیمای ایران با بیان اینکه استراتژی امروز آمریکا برای منطقه استراتژی جنگ است نه صلح، گفت: ادامه این روند صلح را از منطقه دور می کند.

رییس جمهور سابق کشورمان که بیش از دو دوره ریاست جمهوری خود، از نزدیک با آمریکایی ها کار کرده است، اکنون می گوید آمریکا غیرقابل اعتماد است و نباید به آن اعتماد کرد.
 
کرزی عملکرد آمریکا را در مقابله با تروریسم رفتاری دوگانه خواند و تصریح کرد: مردم سالاری، آزادی های جدی، انتخابات آزاد و امنیت مردم افغانستان و منطقه تنها شعاری بیش نیست و آمریکایی ها اعتقادی به آنها ندارند.
رییس جمهور سابق کشور با اشاره به اینکه آمریکا به جای مقابله با تروریسم و کشورهای حامی تروریسم، مردم افغانستان را که خود قربانی تروریسم هستند بمباران می‌کند، افزود: حضور آمریکا در افغانستان کشور را بیش از گذشته نا امن کرده است.

کرزی با بیان اینکه یکی از موانع بهبود روابط ایران و افغانستان در دوران ریاست جمهوری وی فشارهای آمریکا بوده است، گفت: آمریکایی ها علنا از ما می خواستند که روابطمان را با ایران قطع کنیم که این واقع بینانه نبود و من مقاومت کردم.

رییس جمهور سابق کشور همچنین نقش ایران را در پیشرفت و صلح افغانستان مورد ستایش قرار داد و گفت: اگر رفتارهای منطقی و واقع بینانه ایران نبود، شرایط افغانستان بدتر از این می شد و ما خود را مدیون دولت و مردم ایران می دانیم و کمک های آنان در برقراری صلح در افغانستان قدردانی می کنیم.

  پربازدید ترین