• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

کرواسی 2-0 نیجریه؛ کروات ها گام اول را بی دردسر برداشتند

کرواسی 2-0 نیجریه؛ کروات ها گام اول را بی دردسر برداشتند

دو تیم کرواسی و نیجریه آخرین دیدار گروه D را از ساعت 23:30 برگزار می کنند.

تیم ملی فوتبال کرواسی در نخستین دیدار خود در رقابت‌های جام جهانی روسیه به مصاف تیم ملی فوتبال نیجریه رفت که این دیدار با نتیجه دو بر صفر به نفع کرواسی به پایان رسید.

دقایق ابتدایی هر دو تیم در میانه بازی میدان بازی کردند و توانایی فیزیکی بازیکنان سنجیده شد. نیجریه در درگیری فیزیکی برنده شد و توانست بازی را در درست بگیرد اما بعد از مدتی این کرواسی بود که با تاکتیک خود توانست بازی را مال خود کند و به گل برتری برسد. در دقیقه 32 بازی اتبو به اشتباه دروازه خودی را باز کرد و کرواسی پیش افتاد. نیمه نخست با برتری کرواسی به پایان رسید.

در نیمه دوم کرواسی از همان ابتدا بازی را هجومی آغاز کرد و فرصت چندانی به نیجریه برای حمله نداد. در دقیقه 72 کرواسی صاحب یک ضربه پنالتی شد و موفق شد با ضربه لوکا مودریچ به گل دوم خود نیز برسد. او برخلاف حرکت دروازه بان توانست توپ را وارد دروازه نیجریه کند. عقاب های غول آسا برای جبران دو گل به سمت دروازه کرواسی حمله کردند اما نتوانستند به گل برسند و این دیدار با برتری شطرنجی‌ها به پایان رسید.

ترکیب دو تیم به شرح زیر می باشد:
 ترکیب کرواسی
سوباشیج، ورسالیکو، ویدا، لوورن، استرنیچ، راکیتیچ، مودریچ، ربیچ، کراماریچ، پریشیچ، ماندژوکیچ

ترکیب نیجریه
اوزوهو،  شهو، بالوگان، تروست اکونگ، ایدوو، اندیدی، ایتوبو، اوبی میکل، الکس ایووبی، ویکتور موزس و ایقالو

لجظات حساس بازی
دقیقه 14: شوت محکم پریشیچ از فراز دروازه نیجریه به بیرون رفت.
دقیقه 32: ارسال مودریچ از روی نقطه کرنر با ضربه سر کراماریچ همراه شد و توپ بعد از برحورد به اتبو وارد دروازه نیجریه شد.

دقیقه 72: در دقیقه 72 کرواسی صاحب یک ضربه پنالتی شد و موفق شد با ضربه لوکا مودریچ به گل دوم خود نیز برسد. او برخلاف حرکت دروازه بان توانست توپ را وارد دروازه نیجریه کند.

  پربازدید ترین