• سه شنبه, 29 حوت 1402
    خبرگزاری افغان ایرکا

محال است دلبستگان به محبتت را از رحمتت محروم کنی

محال است دلبستگان به محبتت را از رحمتت محروم کنی

امام سجاد علیه السلام در فرازی از مناجات خود فرموده‌اند: پروردگارا! از داوری‏ های عادلانه تو محال است که دلبستگانِ به محبتت را از اسباب رحمتت محروم فرمایی.

حضرت زین العابدین امام سجّاد علیه‏ السلام در فرازی از نیایش خود فرمودند:
سرورا ! تو راهنمای کسی هستی که بی راهنما شده و امید کسی هستی که امیدش ناامید گشته است. پس اگر گناهانم میان دعایم و اجابت تو حایل شده است، کَرَم تو میان من و بخششت حایل نشده است.

تو آن را که هدایت کرده‏ ای ، گمراه نمی‌‏سازی و آن را که با او دوستی کرده ‏ای، خوار نمی‏ کنی. آن‏که بی نیازش ساخته‏ ای، محتاج و نیازمند نمی‏ شود و آن‏که شوربختش کرده‏ ای، نیک‏بخت نمی‏ شود.

سوگند به عزتّت که چنان دوستت می‏ دارم که شیرینی آن، در قلبم جایگیر شده و جانم به مژده آن، انس گرفته است. از داوری ‏های عادلانه تو محال است که دلبستگانِ به محبتت را از اسباب رحمتت محروم فرمایی.

متن حدیث:

عنه علیه‏ السلام ـ فی مُناجاتِهِ ـ :
سَیِّدی، أنتَ دَلیلُ مَنِ انقَطَعَ دَلیلُهُ، وأمَلُ مَنِ امتَنَعَ تَأمیلُهُ ، فَإِن کانَت ذُنوبی حالَت بَینَ دُعائی وإجابَتِکَ فَلَم یَحُل کَرَمُکَ بَینی وبَینَ مَغفِرَتِکَ ، وإنَّکَ لا تُضِلُّ مَن هَدَیتَ ، ولا تُذِلُّ مَن والَیتَ ، ولا یَفتَقِرُ مَن أغنَیتَ ، ولا یَسعَدُ مَن أشقَیتَ ، وعِزَّتِکَ لَقَد أحبَبتُکَ مَحَبَّةً اِستَقَرَّت فی قَلبی حَلاوَتُها ، وأنِسَت نَفسی بِبِشارَتِها، و مُحالٌ فی عَدلِ أقضِیَتِکَ أن تَسُدَّ أسبابَ رَحمَتِکَ عَن مُعتَقِدی مَحَبَّتِکَ.

"بحارالانوار، جلد 94، صفحه 169"

  پربازدید ترین