• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

نمایندگان مجلس: جامعه جهانی و امریکا در کار تامین امنیت سرتاسری در افغانستان به گونه راستین عمل نمی کنند

نمایندگان مجلس: جامعه جهانی و امریکا در کار تامین امنیت سرتاسری در افغانستان به گونه راستین عمل نمی کنند

شماری از نماینده گان شواری ملی می گویند، جامعه جهانی و امریکا در کار تامین امنیت سرتاسری در افغانستان به گونه راستین عمل نمی کنند.

با وجود حضور جامعه جهانی به ویژه امریکا و امضای پیمان امنیتی با این کشور افغانستان هنوز هم چالش های بزرگ به ویژه نا امنی ها را تجربه می کند. نماینده گان مردم در شورای ملی این کشور ها را در کار همکاری با افغانستان به بی پروایی متهم میسازند و می گویند که تنها برای منافع خود شان د رافغانستان فعالیت دارند.

غلام فاروق مجروح، نماینده مردم هرات مجلس نماینده گان گفت:”متاسفانه کشور های حامی افغانستان صادقانه در افغانستان عمل نکرده و اکثریت این کشور ها بخاطر تضعیف کشور دیگر در افغانستان عمل کرده اند و منافع افغانستان را نه بل منافع خود شان را جستجو می کنند.”

محمد هاشم فاریابی، نماینده مردم فاریاب در مجلس نماینده گان بیان داشت:”جامعه جهانی در تجهیز نیروهای امنیتی کار های اثرگذار نکرده و باید این چالش ها از میان برداشته شود زیرا تعهدات جامعه جهانی در برابر نیروهای امنیتی به گونه که نیاز بود عملی نشده است.”

درهمین حال این نماینده گان شورای ملی تاکید می ورزند که اگر امریکا بخواهد امنیت در کوتاه مدت در افغانستان تامین خواهد شد.

گلالی اکبری، سناتور اظهار داشت:”در همکاری امریکا با افغانستان شک وجود دارد و با امضای پیمان امنیتی صادقانه در افغانستان همکاری نمی کنند وتوانایی را دارد که در کمتر از یک ماه  در افغانستان امنیت را بیاورد و متاسفانه از ناامنی های افغانستان امتیاز گرفته میشود.”

این گفته ها درحالی ابراز میشود که پس از اعلام آتش بس میان حکومت و گروه طالبان خوش بینی های مردم نسبت به آمدن صلح و ثبات بیشتر شده و از حکومت میخواهند تا از این فرصت طلایی به سود ثبات و آغاز گفتگوهای صلح استفاده اعظمی صورت گیرد.

  پربازدید ترین