• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

هشدار امرالله صالح به دست های پنهان و آشکار بخاطر هموار سازی راه برای تصاحب قدرت نامشروع

هشدار امرالله صالح به دست های پنهان و آشکار بخاطر هموار سازی راه برای تصاحب قدرت نامشروع

رئیس پیشین امنیت ملی کشور اعلام کرد که ممکن است دست های پنهان و آشکار بخاطر هموار سازی راه برای تصاحب قدرت نا مشروع مردم را ببلعد.

رئیس پیشین امنیت ملی کشور نوشت که مواظب باشید، معجزه ای رخ نداده است و نخواهد داد و هر آن لحظه خطر فاجعه و فریب وجود دارد.

صالح افزود که حافظه های تان را تازه سازید و کافیست حوادث هفته آخر رمضان را بیاد بیاورید تا بدانید نگرانی ما چیست و چرا باید احتیاط و واقع بینی را در پیش گرفت. ممکن است دست های پنهان و آشکار بخاطر هموار سازی راه برای تصاحب قدرت نا مشروع شما را نیست و نابود کنند و اعلامیه دهند که داعش مسوولیت را به عهده گرفت.

به باور وی، شفافیت وجود ندارد با روایت گنگ ، ساختار های متمرد و غیر حسابده ، گذشته سراسر از نیرنگ و فریب ایجاد اعتماد با موعظه و اعلامیه ایجاد شده نمی تواند. اعتماد سازی نیاز به ایجاد روش های مشخص و واضح دارد که اکنون در میان نیست.

رئیس پیشین امنیت ملی تأکید کرده است که از صلح استقبال کنید نه از تروریست و طالب، هیچ نهاد اشراف واقعی بر اوضاع ندارد و آنهاییکه واقعاً صلاحیت تصمیم گیری را دارند از دیده ها و دسترسی مردم افغانستان دور اند.

وی فضا را ابهام آلود خواند و گفت که ما با پیشه کردن احتیاط ، هوشیاری و داشتن مواظبت هیچ چیز را از دست نمیدهیم. ملت هایی که تاریخ را فراموش می کنند فاجعه را در آغوش میکشند.

امرالله صالح می افزاید: مقوله ایست که میگوید شاید زمانی نیاز باشد که گذشت کنید ولی هرگز فراموش نکنید. ابهام و سراسیمگی مستولی است. من فال بین نیستم و این نوشته های کوتاه را به اساس معلومات از گوشه های مختلف برای شما ارایه میدارم. امید است گذشت زمان تردید ها را غلط ثابت سازد با آنهم بدانید که ماهیت دشمن ما یک شبه تغییر نکرده است.

این در حالیست که گروه طالبان با استقبال از آتش بی 3 روزه در اکثر ولایت های کشور به جاده ها بیرون شدند و روز گذشته نیز وارد کابل شده و پرچم خود را بر فراز پل هوایی کوته سنگی نصب کردند.

رئیس جمهور غنی نیز این آتش بس را برای مدت نامعلومی تمدید کرد.

  پربازدید ترین