• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

جامعه غیر پشتون، جنگ و صلح پشتونی!

سخن ما همین بوده و همین است که هسته مرکزی طالبان، داعش، انتحاری، جنگ، صلح، ترور، قتل کشتار غیر پشتونها و... همه در ارگ است.
همه رهبران طالب در زیر چتر حمایت ارگ قرار دارند. جنگ و صلح را بر اساس منافع افغانیت شان بر علیه غیر پشتونها پیش می برند.

در چنین شرایط وحشتناک جامعه غیر پشتون سرنوشت خود را در دستان کسانی تسلیم کرده که هر چهار نَفَر شان فاقد ارزش رهبری هستند!
1-عبدالله که خود اوغان زاده است در چند دور انتخابات و امروز نشان داده به قوم پشتون وفا دار است تا غیر پشتونها.
2-عطامحمد نور سخنان آتشین و پشت دادن آن نشان داد وی برای شرکت های خود کار می کند نه مردم ما.
3-دوستم برای مردم کار می کند اما وی یک دلاور جنگجو است نه سیاستمدار کار فهم، از همین رو است که بارها در کنار پشتونها رفته اما اوغانها سرکوب اش کرده اند.
4-ملا محمد محقق؛ سخنان زننده وی در مورد جنبش روشنایی نشان داد وی بیشتر به منبر مسجد لازم است تا رهبری یک جریان.
این چهارتا مهمترین رهبران در سطح جامعه غیر پشتون هستند اما یک عده ای دیگر هم هر یک سیاهی لشکری از هوا دار دارد مانند خلیلی، احمد ولی، احمدضیا، امرالله صالح، امان الله گذر و... که آنها یا در خدمت پشتونیست ها هستند یا برنامه مشخص برای جامعه غیر پشتون ندارند.

حقیقت تلخ این است مسبب مشکلات در جامعه غیر پشتون خود مردم است که از مجبوری روزگار و مشکلات به تقدس گرایی و بزرگنمایی رهبران نا کار آمد خود بپردازند!
بیاییم واقع گرا حقیقت بین باشیم نگاهی به رهبران پشتونهای فاشیزم بیندازیم.

کرزی، غنی، اتمر، استانکزی چهار رهبر أصلی پشتون چطور با وجود مشکلاتی که داشتند همه مخالفان خود را سرکوب کردند، همه را در هم کوبیدند، حالا رقابت را میان غلزایی و درانی به راه انداختند تا غیر پشتونها کرزی یا غنی را انتخاب کنند!
آنها ثابت کرده اند لایق رهبری پشتونها هستند.
جامعه غیر پشتون متلاشی شده است اگر به یک راه حل أساسی فکر نکنند.
هم جنگ دولت غنی با طالب به ضرر ما است
هم صلح دولت غنی با طالب به ضرر ما است!

  پربازدید ترین