• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

نیروهای یمنی متجاوزان سعودی را در الحدیده زمین گیر کردند

نیروهای یمنی متجاوزان سعودی را در الحدیده زمین گیر کردند

منابع یمنی از کشته شدن گروهی از افسران ارشد امارات و عربستان و مزدوران آنها بر اثر شلیک موشک بالستیک به محل تجمع آنها در ولایت الحدیده در غرب یمن خبر دادند.

نیروهای مشترک یمنی همچنان خسارات گسترده ای به نیروهای ائتلاف متجاوز سعودی وارد می کنند.

منابع یمنی اعلام کردند که گروهی از افسران ارشد اماراتی و سعودی و مزدوران آنها بر اثر هدف قرار گرفتن محل تجمع آنها در ولایت الحدیده با موشک بالستیک کشته شدند.

این منابع همچنین از کشته شدن بیش از 250 نفر از مزدوران و زخمی شدن بیش از 200 نفر دیگر از جمله برخی سرکردگان میدانی خبر دادند و این علاوه بر انهدام بیش از 68 موتر زرهی است.

تصاویر و صحنه هایی که ستاد تبلیغات جنگ منتشر کرد حاکی از تلفات سنگینی است که نیروهای یمنی به ائتلاف متجاوز وارد کردند.

 مزدوران دشمن به فرماندهی امارات در حمله ای ناموفق به فرودگاه الحدیده هدف حملات نیروهای یمنی قرار گرفتند و از میدان نبرد پا به فرار گذاشتند. نیروهای یمنی نیز موترهای زرهی آنها را منهدم کردند.

یک منبع نظامی تاکید کرد که درگیری ها در ساحل غربی به کشته و زخمی شدن صدها نفر از مزدوران از جمله سرکردگان میدانی آنها منجر شد.

تصاویر و صحنه هایی که ستاد اطلاع رسانی جنگ نیز منتشر کرد حاکی از انهدام گسترده  دهها دستگاه موتر زرهی اماراتی است. این صحنه ها همچنین نشان دهنده شدت درگیری ها در ساحل غربی و سردرگمی مزدوران است که بر اثر محاصره خطوط امداد آنها قطع شده است.

به دنبال حمله نیروهای یمنی به مواضع مزدوران در تپه الحمرا و السودا و تپه های مجاور، درگیری ها به ولایت لحج نیز کشیده شد و خسارتهای جانی  و تجهیزاتی بسیاری برجای گذاشت.

در الجوف نیز صحنه هایی از انهدام زره پوش های مزدوران در منطقه المهاشمه در الجوف منتشر شده است.

به دنبال درگیری های شدید در جبهه ناطع، نیروهای ائتلاف متجاوز سعودی در البیضا نیز متحمل خسارات سنگین شدند.

  پربازدید ترین