• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

چرا غنی به دیدار کرزی و حکمتیار رفت؟

چرا غنی به دیدار کرزی و حکمتیار رفت؟

غنی رهبری لوی پکتیا را در دست دارد.
کرزی رهبری لوی قندهار را در دست دارد.
حکمتیار رهبری مردان سنتی را در دست دارد که به غنی و کرزی به عنوان کافر می بینند این سه نَفَر یک هدف دارند تقویت پایگاه پشتونها هر سه نَفَر در میان طالبان امروز نفوذ خاص خودشان را دارند...

بعد موفقیت های غنی در حاشیه راندن و قلع قمع کردن رهبران قدرتمند غیر پشتون تبعید جنرال دوستم به ترکیه، اخراج احمد ضیا از پست پوشالی حکومتداری خوب، کنار زدن امپراطور شمال، بی صلاحیت کردن عبدالله و مدیریت ورود طالبان به شهرها و...

برای برنامه های جدید غنی با کرزی و حکمتیار رایزنی کرد آنها هدف دار با هماهنگی به دنبال پشتونیزه کردن خراسان زمین در حرکت هستند، دیدار اخیر غنی با حکمتیار احتمالاً در راستای ورود افرادی از پشتونها است که به پارلمان معرفی شوند تا پارلمان در اختیارشان قرار گیرد.

اما متاسفانه رهبران غیر پشتون که به آخر رسیده اند چیزی از قدرت در وجود شان نمانده هنوز به دنبال هوا و هوس های شخصی خود شان هستند وهنوز از افکار قدیم پوسیده خود بیرون نیامده اند!

آنها مثل مرغ ها نگاه دارند تا غنی و کرزی دانه بیندازد آنها برسر خوردن دانه رقابت کنند، به جان هم بیفتند برای وزیر شدن، سفیرشدن، معاون شدن! پشتونیست ها به چه فکر میکنند رهبران سنتی ما به چه فکر می کنند!

دیدار غنی با حکمتیار و کرزی داستان و برنامه بعدی برای پشتونیزه کردن پارلمان است!
سخت است ملتی داشته باشیم شجاع رهبرانی داشته باشیم نا آگاه و بی خرد!

  پربازدید ترین