• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

جواب امریکا به در خواست طالبان به خاطر مذاکرات رودررو

جواب امریکا به در خواست طالبان به خاطر مذاکرات رودررو

ایالات متحده امریکا پس از درخواست طالبان جهت مذاکرات روردررو به‌خاطر حل بحران فعلی افغانستان می‌گوید که سیاست آن کشور در قبال مذاکرات صلح تغییر نمی‌کند.

الایس ویلز، معاون وزارت امور خارجۀ امریکا این سخن را روز گذشته در کمیتۀ روابط خارجی آن کشور بیان کرده و افزوده که سیاست واشنگتن در قبال مذاکرات با گروه طالبان هیچ تغییر نکرده‌است.

این مقام وزارت خارجۀ امریکا هم‌چنان گفته‌است که باید گروه طالبان دست از خشونت برداشته و ارتباط شان را با شبکۀ حقانی نیز قطع نماید.

معاون وزارت خارجۀ امریکا هم‌چنان خاطر نشان کرده که راه کامیابی طالبان در افغانستان تنها گفت‎‌وگو است و تاکید کرده که از طریق جنگ به هدف شان نخواهند رسید.

این درحالی‌‍ست که قبل از این گروه طالبان از ایالات متحده امریکا خواسته بود، اگر واقعا می‌خواهند که جنگ روان در افغانستان خاتمه یابد، باید مقام‌های آن کشور با افراد شان به شکل مستقیم گفت‌وگو نمایند.

اما امریکا قبل از این بارها مذاکرات با گروه طالبان را رد کرده و گفته است که دولت افغانستان یک حکومت مستقل می‌باشد و هرگونه گفت‌وگو باید بر رهبری آنان صورت گیرد.

به همین دلیل است که دولت افغانستان از چند روز بدینسو با گروه طالبان در حال آتش‌بس به سر می‌برد و حکومت دلیل این اقدامش را  ثابت ساختن استقلالیت شان برای دنیا و تمام مخالفان مسلح ضد دولت در بخش بخش تصمیم گیری گفته‌است.

  پربازدید ترین