• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

جنرال مراد علی مراد به عنوان فرمانده جدید گارنیزیون کابل تعیین شد

جنرال مراد علی مراد به عنوان فرمانده جدید گارنیزیون کابل تعیین شد

وزیر دفاع تنها جنرال ارشد شیعه را پس از حذف از سمت‌های کلیدی در وزارت‌های دفاع و داخله به فرماندهی تامین امنیت شهری ارتش (گارنیزیون) در کابل تعیین کرده است.

این خبر را جنرال طارق‌‎شاه بهرامی، وزیر دفاع کشورمان، ام‌روز در مراسمی بیان کرد که به منظور معرفی آقای مراد به عنوان فرمانده جدید گازنیزیون کابل برگزار گردیده بود و گفت که تغییر و تبدیل در ادارت دولتی یک امر معمول می‌باشد.

آقای بهرامی هم‌چنان گفت که جنرال مراد علی مراد به عنوان معاون وزیر دفاع در امور امنیت کابل نیز تعیین گردیده‌است.

وزیر دفاع ملی کشور در آن مراسم از نبود امنیت در کابل انتقاد کرد و گفت که امروز امنیت کابل در نزدیک‌ترین مناطق هم خوب نیست و لازم است که کارهای‌ با تیم جدید در این بخش صورت گیرد.

گفتنی‌ست که وزیر دفاع کشور از کارکردهای فرمانده پیشین گارنیزیون کابل قدردانی کرد و گفت که وی کارهای خوبی را در آن فرمان‌دهی انجام داده‌است.

باید گفت که قبل ازاین، افضل امان امان، کارش را پس از آن به عنوان فرمان‌ده گارنیزیون کابل آغاز کرد که جنجال‌های میان گل‌نبی احمدزی، فرمان‌ده پیشین آن نهاد نظامی و اعتراض‌کننده‌گان در کابل به میان آمد.

برخی از کارشناسان بر این باورند که ارگ ریاست جمهوری به صورت برنامه ریزی شده جنرال مراد را از سمت‌های برکنار کرده و به حاشیه می‌کشاند.

پیش از این نیز اشرف غنی در مناسبت‌های مختلفی به صورت گزینشی تعدادی از جنرال‌های کشور را ارتقای درجه داده بود.

جنرال «طارق شاه بهرامی» در کمتر از یک سال چهار بار ارتقای درجه دریافت کرد.

در عین زمان، فرمان‌ده جدید گارنیزیون کابل به شهروندان کشور وعده داد که برای یک پایتخت با ثبات هر چه در توان دارد، در امور کاری‌اش انجام خواهد داد.

  پربازدید ترین