• چهار شنبه, 05 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

واکنش تند غنی به ترور یک عالم دین در هرات

واکنش تند غنی به ترور یک عالم دین در هرات

محمد اشرف غنی، رییس جمهور حمله تروریستی بالای محمد جعفر توکلی، یکی از عالمان دینی شیعه در ولایت هرات را شدیدا محکوم کرده و عاملان آن را دشمنان اسلام و انسانیت خوانده‌است.

رییس جمهور غنی گفت که وقوع حملۀ تروریستی بالای یک عالم دین در ولایت هرات، عمل نابخشودنی و جنایت بزرگ است و تاکید نموده که حمله بالای این قشر خلاف ارزش‌های اسلامی بوده که در هیچ دین و آینی توجیه پذیر نمی‌باشد.

آقای غنی هم‌چنان به مسؤولان امنیتی ولایت هرات هدایت داد تا چگونه‌گی وقوع این حمله تروریستی را بررسی نموده و عاملان آن را شناسایی و به پنجۀ قانون بسپارند.

این درحالی‌ست که افراد مسلح ناشناس، ناوقت روز گذشته، یک عالم دین شیعه را در سرک 64 مترۀ ولایت هرات تیرباران کرده‌اند.

مسؤولان امنیتی درولایت هرات گفتند که افراد مسلح پس از تیرباران آن عالم دین شیعه، از ساحه فرار کرده، اما تاکید کرده که بررسی‌ها در این مورد آغاز شده‌است.

گفتنی‌ست که آمار ترور عالمان دین در این اواخر در سراسر کشور افزایش یافته و چندی قبل نیز افراد گروه‌های طالبان و داعش، چندین عالم دین را در ولایت ننگرهار تیربان باران کردند.

به تازه‌گی هراس‌افگنان عالمان دین را در مرکز افغانستان پس از آن که آنان انجام حمله‌های انتحاری و انفجاری را حرام اعلام کردند، هدف یک حمله انتحاری را قراردادند که چندین تن در آن کشته و زخمی شدند.

  پربازدید ترین