• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

سفر جانسون به افغانستان برایش گران تمام شد!

سفر جانسون به افغانستان برایش گران تمام شد!

نماینده گان پارلمان بریتانیا پس از سفر ناگهانی بوریس جانسون به افغانستان اعلام کردند که وی باید برکنار شود.

برخی نماینده گان پارلمان بریتانیا پس از سفر ناگهانی بوریس جانسون وزیر امور خارجه این کشور به افغانستان اعلام کردند که این سفر برای شانه خالی کردن از حضور در رای‌گیری برای گسترش میدان هوایی هیترو لندن بوده بنابراین باید برکنار شود.

خبر سفر وزیر امور خارجه بریتانیا به افغانستان در حالی نشر شد که به دلیل خودداری دولت بریتانیا از فاش کردن موقعیت وی، گمانه‌زنی‌های زیادی در این باره وجود داشت.

وزیر امور خارجه بریتانیا که پیش از این گفته بود حاضر است هر اقدامی انجام دهد تا از گسترش میدان هوایی هیترو جلوگیری کند اما تصمیم گرفت تا زمان رای‌گیری در بریتانیا حضور نداشته باشد.

سفر از پیش تعین نشده جانسون به افغانستان انتقاد شدید اعضای ارشد محافظه‌کار پارلمان این کشور را در برداشت و از این وزیر امور خارجه بریتانیا خواسته شد تا برای حمایت از اظهارات خود اقدام کند.

گفتنی است که به دلیل مسوولیت جمعی کابینه دولت بریتانیا باید در رای‌دهی درباره مسایل کلیدی با دولت این کشور هماهنگ عمل کند و اگر جانسون می‌خواست در رای‌گیری علیه این پروژه رای دهد باید از ریاست وزارت امور خارجه بریتانیا استعفا می‌داد.

این پلان که میدان هوایی هیترو را به بزرگترین میدان هوایی جهان تبدیل خواهد کرد به دلیل تاثیرات منفی زیست محیطی، آلودگی صوتی و نگرانی‌ها درباره کاربردی بودن این پلان مخالفان زیادی نیز داشته است.

جانسون در سفر به کابل با حکمت خلیل کرزی معین وزیر امور خارجه، رییس جمهور اشرف غنی و عبدالله عبدالله رییس اجراییه کشورمان دیدار کرد.

  پربازدید ترین