• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

تمجید و قدردانی شورای اسلامی عالی الجزائر از فتوای امام خامنه ای درباره صحابه پیامبر(ص)

تمجید و قدردانی شورای اسلامی عالی الجزائر از فتوای امام خامنه ای درباره صحابه پیامبر(ص)

به دنبال فتوای امام خامنه‌‌ای(حفظه الله) مبنی بر حرام بودن تعرض و توهین به صحابه و حفظ حرمت همسران پیامبر(ص)، شورای اسلامی عالی الجزائر از این فتوا تمجید و قدردانی کرد.

شورای عالی الجزائر این اقدام را گامی در راستای وحدت امت اسلام خواند تا به شکاری آسان برای استکبار تبدیل نشود.

"بوزید بومدین"، دبیرکل این شورا در همین راستا به شبکه المیادین گفت: توهین و ناسزا منجر به خشونت می‌شود و برخی از شبکه‌های ماهواره‌یی در این موضوع سهیم هستند.

وی ادامه داد، باید قانون‌هایی وضع شود که به موجب آن تمسخر عقاید دینی و توهین به معتقدات ممنوع شود، برخی کشورها در راستای دستورکارهای سیاسی به حساسیت‌های مذهبی دامن می‌زنند.

بومدین سپس گفت، بیانیه شورای اسلامی عالی الجزائر در راستای تلاش برای از بین بردن خشونت موجود در رسانه‌های عربی است، نبرد مذهبی بر این شبکه‌ها و سایت‌های اینترنتی در نهایت منجر به تشدید خشونت نیز می‌شود.

امام خامنه‌ای(حفظه الله) در ماه میزان 1389 هجری شمسی در پاسخ به استفتائی که در آن خواسته شده بود تا ایشان نظر خود را درباره "اهانت و استفاده از کلمات تحقیرآمیز و توهین به همسر پیامبر اسلام ام‌المومنین حضرت عایشه اعلام کنند"، با صدور فتوایی، اعلام کردند: "اهانت به نمادهای برادران اهل سنت از جمله اتهام زنی به همسر پیامبر اسلام(عایشه) حرام است. این موضوع شامل زنان همه پیامبران و به ویژه سید الانبیاء پیامبر اعظم  ـ حضرت محمد(ص) - می‌شود".

این درخواست صدور فتوا از سوی جمعی از علما و فرهیختگان شیعه منطقه احساء عربستان سعودی ارائه شده و با استقبال گسترده در جهان اسلام روبرو شد.

  پربازدید ترین