• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

مرد کانادایی که 24 همسر و 149 فرزند داشت مجازات شد

مرد کانادایی که 24 همسر و 149 فرزند داشت مجازات شد

‌ قاضی دادگاه عالی ولایت بریتیش کلمبیا کانادا، وینستون بلک‌مور، 61 ساله، رهبر بنیاد‌گرایان چند‌همسری را به شش ماه حبس خانگی و جیمز اولر 54 ساله، اسقف کلیسای بنیادگرایان عیسی مسیح را به سه ماه حبس خانگی‌ محکوم کرده است.
به نقل از Daily Mail، این حکم‌ها از آنجایی صادر شد که این 2 به اتخاذ و داشتن همسران متعدد که خلاف قوانین کاناداست، محکوم شده بودند. این حکم توسط قاضی ‌شری آن دانگان صبح روز سه شنبه در کرانبروک صادر شد.
بلک‌مور با اجازه رفتن به محل کار و استفاده از خدمات طبی تحت بازداشت خانگی در ناحیه بانتی‌فول قرار خواهد گرفت، در حالی که اولر باید 3 ماه را در آلبرتا بگذراند. جدا ازاین بلک مور باید 150 ساعت و اولر 75 ساعت کار اجباری در نهاد‌های خدمت‌رسانی دولتی انجام دهند.
اعتقاد به ازدواج با چند زن بیش از یک قرن است که در بین گروه‌های خاصی در کانادا وجود دارد. توصیه دادستان ویژه پیتر ویلسون سه تا شش ماه زندان برای بلک‌مور 61 ساله و یک تا سه ماه برای جیمز اولر 54 ساله بود. این دو رهبر مذهبی سابق در ماه جولای گذشته ازدواج رسمی چندگانه‌ای را در کامیونیتی بانتی‌فول ولایت بریتیش کلمبیا‌ انجام داده بودند.
وکیل بلک مور از قاضی خواسته بود که حداکثر تخفیف در مجازات را برای او در نظر بگیرد. بلک مور با 24 زن ازدواج کرده و اولر 5 زن را به عقد خود درآورده است.
اولر درخواست وکیل مدافع نکرده بود اما دوست وکیلش به نام او در دادگاه صحبت کرد. دوستش در دادگاه گفت: "او مرد سخت‌کوشی است و با احترام به این موضوع چند همسری بودن نباید باعث توهین به او شود". ویلسون به قاضی گفت: "چون تنها دو مورد شبیه به این پرونده در تاریخ کانادا وجود دارد، و این موارد هم به سالهای 1899 و 1906 بر می‌گردد قانون مجازاتی برای مردان در این خصوص معین نکرده است".

  پربازدید ترین