• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

فراخوان نصرالله برای تشکیل دولت وحدت ملی/خروج آمریکا از برجام در راستای معامله قرن است

فراخوان نصرالله برای تشکیل دولت وحدت ملی/خروج آمریکا از برجام در راستای معامله قرن است

 سید حسن نصرالله «معامله قرن» را اولویت منطقه خواند و گفت: آنچه در قبال سوریه انجام می‌شود به‌علاوه خروج آمریکا از برجام و تهدید به اعمال تحریم‌ علیه ایران همه و همه در راستای معامله قرن است.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان سخنرانی خود را با موضوع تشکیل دولت لبنان آغاز کرد، وی گفت: مشکل اساسی که تا کنون در مسیر تشکیل دولت لبنان مانع ایجاد کرده نبود معیارهاست ، باید معیاری واضح و مشخص در این مورد وجود داشته باشد تا بر اساس آن دولت جدید تشکیل شود.

سید حسن نصرالله خواستار حکومت وحدت ملی با حضور همه گروه ها شد.

بازگشت داوطلبانه آورگان سوری به کشورشان باید شتاب بگیرد
دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به بازگشت داوطلبانه آوارگان به سوریه تاکید کرد: باید برای بازگرداندن بیشترین تعداد از آوارگان سوری به طور داوطلبانه قبل از آغاز سال تحصیلی همکاری های لازم صورت گیرد.

وی گفت: هیچ کسی طرح بازگرداندن اجباری آنها به کشورشان را مطرح نکرده و نیازی به تنش در این موضوع نیست، همه از بازگشت داوطلبانه آنها سخن گفته‌اند.در حقیقت برخی سازمان‌های بین‌المللی و طرف‌های محلی، آوارگان را می‌ترسانند و اطلاعاتی غیردرستی به آنها می‌دهند.

دبیرکل حزب الله لبنان ادامه داد: پرونده‌ای در حزب‌الله برای این موضوع تشکیل داده‌ایم و «نوار الساحلی» نماینده سابق رامسئول پیگیری آن کرده‌ایم. حزب‌الله در این پرونده با پیچیدگی‌هایی روبروست و ما به واسطه روابط خوب و محکم خود با دولت سوریه می‌خواهیم در این موضوع کمک کنیم، به صورت مستقیم با آوارگان ارتباط برقرار خواهیم کرد و سازوکاری برای مطالبات آوارگان مشخص خواهیم کرد.  

وی تصریح کرد: تمام نشانه ها حاکی از فروپاشی گروههای تروریستی در جنوب سوریه است، فروپاشی تروریست ها در تمامی منطقه جنوب سوریه شامل درعا و ... است.

نصرالله تاکید کرد که مردم جنوب سوریه خواستار حضور دولت سوریه و ارتش در این منطقه هستند، وی گفت: ما در برابر یک تحول تاریخی بزرگ و پیروزی بسیار بزرگ هستیم، به ملت های منطقه می گویم در هر مکان که در آن به رزمندگان تعدی می شود باید به متجاوز پاسخ داد.

وی از تمامی گروههای بسیج مردمی عراق به خاطر کمک در سوریه و عراق برای مقابله با "داعش" تشکر کرد.

سید حسن نصرالله گفت: تمام گروه ها و اشخاصی که به مساله فلسطین توجه دارند باید مراقب تحولات جاری باشند، روشن است که ما وارد مرحله جدیدی از نقشه آمریکایی-اسراییلی برای تحقق «معامله قرن» شده ایم.

دبیر کل حزب الله لبنان با اشاره به خروج آمریکا از برجام گفت: آنچه در سوریه می‌گذرد بعلاوه خروج آمریکا از توافق هسته‌‌ای و تهدید به اعمال تحریم علیه ایران و نفت این کشور همه و همه در راستای طرح آمریکا یعنی معامله قرن است که هدف آن تسویه مسأله فلسطین است.

دبیر کل حزب الله لبنان تاکید که پرونده‌ای که در منطقه اولویت دارد ، معامله قرن است. تحریکات برای این پرونده آغاز شده و در آستانه اعلام رسمی آن توسط آمریکا هستیم.

سید حسن نصرالله در ادامه با اشاره به تحولات یمن گفت: چند روزی پیش ائتلاف متجاوز به یمن اعلام کرد در نتیجه بمباران هوایی صعده هشت نفر از حزب‌الله به شهادت رسیده‌‌اند و خبر دوم به اسارت گرفته شدن هشت اسیر از حزب‌الله بود؛ ما در یمن شهید نداریم، شرمنده ام که با رزمندگان یمنی در ساحل غربی نیستم و می گویم ای کاش با شما بودم، اگر فرض کنیم روزی حزب الله در یمن شهید داشته باشد آن را مخفی نمی کنیم.

وی در ادامه از خروج مالزی از ائتلاف متجاوز به یمن قدردانی و از مشارکت نیروهای سودانی در این ائتلاف ابراز تأسف کرد.

  پربازدید ترین