• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

دزدان و قاتلان در لیست نامزدی انتخابات!

دزدان و قاتلان در لیست نامزدی انتخابات!

 آیا افرادی که بر خلاف تمامی معیارها و قوانین انتخاباتی موفق به ثبت نام در نامزدی انتخابات مجلس شده اند، می توانند از مردم رای بگیرند یا مانند گذشته، انتخابات در کشور به رای مردم بستگی ندارد؟  

لیست ابتدایی نامزدان انتخابات مجلس نمایندگان اعلام شد. در این لیست ماننند سالهای گذشته، تقریبا از همه قشرها شرکت کرده اند. در میان لیست تایید شده ابتدایی نامزدان از ملا و کارگر و کارمند دولتی و حکومتی و آزاد گرفته تا دزد و قاتل و مفسد اجتماعی و طالب و داعش و... به چشم می خورد.

آنچه در این میان بیشتر از همه جلب توجه می کند، حضور کارمندان برحال دولتی و حکومتی می باشد که باید بر اساس قانون انتخابات از پست ها و مقام های شان استعفا می دادند تا در انتخابات مجلس نمایندگان شرکت کنند، اما این افراد هنوز بر چوکی های شان تکیه زده و برخی از آن منابر به نفع نامزدی شان در انتخابات استفاده می کنند.

در طرف دیگر قضیه، متهمانی حضور دارند که هنوز پرونده های اتهام شان باز بوده و از آنان رفع اتهام نشده است. درحالیکه باید قبل از نامزدی در انتخابات از دادگاه صالحه برائت می گرفتند.

از اینها که بگذریم به به افرادی در این لیست ها بر می خوریم که تشهیر به فساد اخلاقی و اجتماعی و یا زورگویی های مسلحانه شان هنوز مردم را می آزارد و برخی از مردم ملکی متعجب اند که چگونه این افراد صلاحیت نامزد شدن در انتخابات را بدست آورده اند؟

در زمان ثبت نام نامزدی در انتخابات مجلس نمایندگان، گزارش هایی در رسانه نشر گردید که برخی افراد زورمند به مراکز ثبت نام رفته و به زور اسلحه ثبت نام کرده اند، در حالیکه واجد شرایط ثبت نام نامزدی در انتخابات نبوده اند.

برخی دیگر نیز که قاتل و جانی و فاسد بودن شان ثابت است و ده ها و صدها سند و مدرک و دلیل مبنی بر اعمال ناشایست و کفر آمیز شان وجود دارد، از وزارت داخله سند برائت گرفته و در مراکز انتخابات برای نامزدی در مجلس ثبت نام نمودند.

با این وضعیت یک سوال اساسی وجود ارد و آن اینکه آیا این افراد که بر خلاف تمامی معیارها و قوانین انتخاباتی موفق به ثبت نام در نامزدی انتخابات مجلس شده اند، می توانند از مردم رای بگیرند یا مانند گذشته، انتخابات در کشور به رای مردم بستگی ندارد و پول پارتی جای رای مردمی را پر می کند؟

خداوند بزرگ همه را به راه راست هدایت کند.

  پربازدید ترین