• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

اسپانیا 1-1 روسیه؛ شگفتی بزرگ، حذف لاروخا به دست میزبان

 اسپانیا 1-1 روسیه؛ شگفتی بزرگ، حذف لاروخا به دست میزبان

اسپانیا در شبی که باز هم نمایش پرانتقادی داشت، در ضربات پنالتی مقابل روسیه تن به شکست داد تا وداعی زودهنگام از جام داشته باشد.

در سومین بازی از مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی 2018، اسپانیا در مسکو به مصاف روسیه میزبان رفت. لاروخا به عنوان صدرنشین گروه دوم به این مرحله رسید، روسیه هم با دوم شدن در گروه اول مسابقات، در دور یک هشتم نهایی حضور داشت. برنده این مسابقه به مصاف برنده دیدار کرواسی و دانمارک می رود.

قضاوت این مسابقه به عهده کوئیپرز از هلند بود، داور چهار مسابقه کلمنت از فرانسه بود.

ترکیب دو تیم برای این مسابقه این گونه بود:
روسیه دوباره به سیستم 5-3-2 مورد علاقه چرچسف بازگشته است، اسپانیا هم نسبت به بازی قبلی، دو تغییر مهم داشته است، ناچو در سمت راست خط دفاعی دوباره به ترکیب اصلی بازگشته، آسنسیو هم برای اولین بار در ترکیب اصلی اسپانیا حاضر شده است.

بازی طبق انتظار با برتری اسپانیا در تملک توپ آغاز شد و تیم هیرو خیلی زود هم توانست مزد برتری خود را بگیرد. حرکت ناچو از سمت راست با خطای بازیکن حریف همراه شد و یک ضربه آزاد نصیب اسپانیا شد، توپ ارسالی از جناح راست روی تیر دوم رسید، راموس آماده زدن ضربه بود که ایگناشویچ از پشت به سمت او آمد و تلاش کرد تا راموس را متوقف سازد اما تلاش او باعث شد توپ به پایش برخورد کند و راهی دروازه خودی شود تا اسپانیا با یک گل از رقیب پیش بیفتد.

بعد از این گل، فشار اسپانیا کمتر شد ولی میزبان هم در یورش به سمت دروازه حریف خیلی موفق نبود. تا اینکه بعد از دقیقه 30 روسیه میزبان به لطف حمایت تماشاگران خودی کم کم از لاک دفاعی بیرون آمد و با شجاعت بیشتری رو به جلو حرکت کرد. دقیقه 35 ضربه گولووین اولین خطر جدی را روی دروازه اسپانیا ایجاد کرد ولی ضربه او از بالای دروازه به بیرون رفت.

چند دقیقه بعد، این بار اشتباه مدافع اسپانیا، باعث ثبت یک گل در بازی شد. دقیقه 41 سانتر ارسالی از جناح راست، با ضربه سر ژیوبا همراه شد، توپ با دستان پیکه برخورد کرد و داور هم نقطه پنالتی را نشان داد. خود ژیوبا پشت توپ ایستاد و بر خلاف حرکت دخیا، دروازه اسپانیا را باز کرد تا بازی 1-1 شود.

بعد از این گل، در اواخر نیمه نخست، کاستا فرصتی برای جلو انداختن اسپانیا داشت که این موقعیت به گل تبدیل نشد تا نیمه نخست بازی با تساوی 1-1 به پایان برسد.

نیمه دوم مسابقه شاهد یک بازی نه چندان پرهیجان و پراتفاق بودیم، روسیه با 5 دفاع در عقب زمین و 11 بازیکن پشت توپ، تمام فضاها را روی اسپانیا بسته بود و بازیکنان تیم هیرو با وجود تملک بالای توپ در کل 45 دقیقه، به ندرت صاحب فرصت گلزنی شدند.

شاید ضربه ایکسو در دقیقه 57 و شوت دیدنی اینیستا در دقیقه 85 تنها موقعیت های خطرناک اسپانیا بودند که هر دو به نتیجه نرسیدند. ضربه اینیستا بعد از دفع خوب دروازه بان به آسپاس رسید ولی او هم در گلزنی ناکام ماند.

به این ترتیب بازی در پایان 90 دقیقه، با تساوی 1-1 به پایان رسید تا برای اولین بار در جام 21، کار به وقت های اضافه کشیده شود.

نیمه اول وقت های اضافه هم همچون داستان 45 دقیقه دوم بازی بود و شاهد موقعیت خاصی روی دروازه ها نبودیم. در دقیقه چهارم از وقت های اضافه نیمه دوم بهترین فرصت اسپانیا رقم خورد که باز هم به سرانجام ننشست، ضربه رودریگو ابتدا توسط آکنفیف به خوبی مهار شد و سپس در برگشت، کارواخال بود که دروازه حریف را تهدید کرد ولی باز هم به نتیجه منجر نشد تا بازی با تساوی در 120 دقیقه به پایان برسد و کار به ضربات پنالتی کشیده شود.

ضربات پنالتی توسط بازیکنان اسپانیا آغاز شد.
اینیستا ضربه اول گل 1-0
اسمولوف ضربه دوم گل 1-1
پیکه ضربه سوم گل 2-1
ایگناشویچ ضربه چهارم گل 2-2
کوکه ضربه پنجم مهار توسط آکنفیف 2-2
گولووین ضربه ششم گل 3-2.
راموس ضربه هفتم گل 3-3.
چریشف ضربه هشتم گل 4-3.
آسپاس ضربه نهم، مهار توسط آکنفیف 4-3 و تمام.

روسیه با پیروزی در ضربات پنالتی موفق شد به مرحله یک هشتم نهایی برسد. روسیه میزبان روز هفتم جولای در یک چهارم نهایی به مصاف برنده کرواسی - دانمارک می رود.

اسپانیا هم با وجود تملک 74 درصدی در این بازی، موفق نشد به گل پیروزی بخش برسد و به این ترتیب آینده کاری هیرو روی نیمکت لاروخا با این حذف زودهنگام به خطر افتاد.

  پربازدید ترین