• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

برزیل 2 - 0 مکزیک؛ صعود برزیل به مرحله یک چهارم نهایی با درخشش نیمار

برزیل 2 - 0 مکزیک؛ صعود برزیل به مرحله یک چهارم نهایی با درخشش نیمار

برزیل در روز درخشش نیمار موفق شد تیم مکزیک را شکست دهد تا به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی راه یابد.

تیم های برزیل و مکزیک از دور یک هشتم نهایی جام جهانی از ساعت 18:30 به مصاف هم رفتند. در نهایت تیم برزیل در بازی که تیم برتر میدان بود و توانست ضد حملات حریف را به خوبی کنترل کند با درخشش نیمار موفق شد با دو گل پیروز بازی شود.

نیمار و فیرمینو در نیمه دوم گل های برزیل را بثمر رساندند. این تیم در مرحله یک چهارم باید به مصاف برنده بازی تیم های بلژیک و ژاپن برود.

برزیل: آلیسون، فاگنر، سیلوا، میراندا، لوئیز، ویلیان، کاسمیرو، کوتینیو، پائولینیو، نیمار و ژسوس
مکزیک: اوچوا، آوارز، آیالا، سالسدو، گایاردو، هررا، مارکز، گواردادو، ولا، هرناندز و لوزانو

لحظات حساس بازی
 دقیقه 2: آلیسون سانتر ارسالی را با مشت دور کرد اما توپ به لوزانو رسید و او دروازه را هدف گرفت و میراندا توانست توپ را به کرنر بفرستد.

دقیقه 5: بازی سریع دنبال شد و نیمار با یک شوت محکم از فاصله دور دروازه مکزیک را تهدید کرد اما اوچوا موفق شد ضربه او را مهار کند.

دقیقه 20: تیم مکزیک که تیم برتر میدان بود روی یک کار تیمی خوب صاحب فرصت مناسبی شد اما مدافعان برزیل با پرتاب خود جلوی هررا مانع از شوتزنی این بازیکن در داخل محوطه شدند.

دقیقه 24: نیمار با یک حرکت تکنیکی دفاع مکزیک را بهم ریخت اما ضربه اش در شلوغی محوطه جریمه به دروازه بان این تیم برخورد کرد. توپ برگشتی هم به جایی نرسید تا این موقعیت برای برزیل از دست برود.

 دقیقه 26: برزیل که در این لحظات فشار زیادی روی دروازه مکزیک وارد می کرد پس از دفع ناقص اوچوا صاحب فرصت خوب دیگری شد اما ضربه ژسوس از روی خط دروازه توسط مدافع مکزیک دور شد.

 دقیقه 32: برزیل روی یک پاسکاری زیبا بار دیگر دفاع مکزیک را بهم ریخت اما اوچوا این بار ضربه ژسوس را دور کرد تا نتیجه تغییری نکند.

دقیقه 47: شاگردان تیته نیمه دوم را هجومی آغاز کردند و نزدیک بود کوتینیو بار دیگر برای آن ها گلنزی کند اما اوچوا باز هم با یک عکس العمل خوب توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه 51: حملات برزیل سرانجام داد و این تیم به گل رسید. نیمار توپ را با یک حرکت تکنیکی به ویلیان پاس داد. این بازیکن در فضای خالی محوطه جریمه حرکت کرد و توپ را به دهانه دروازه ارسال زمینی کرد تا خود نیمار دروازه خالی را باز کند.

دقیقه 59: کاسمیرو به دلیل دریافت کارت زرد بازی بعدی تیمش را از دست خواهد داد.  

دقیقه 62: ولا با یک شوت تماشایی از پشت محوطه قصد داشت دروازه برزیل را باز کند اما آلیسون با هوشیاری ضربه او را به کرنر هدایت کرد.

دقیقه 63: ویلیان که در نیمه دوم بهتر بازی کرد با یک شوت زیبا دروازه مکزیک را هدف گرفت اما اوچوا ضربه او را به کرنر فرستاد.

 دقیقه 71: بازیکن مکزیک با شیطنت مچ پای نیمار که کنار زمین نشسته بود را لقد کرد اما این صحنه از چشم داور دور ماند و او دستور به ادامه بازی داد.

 دقیقه 88: برزیل روی یک ضد حمله سریع گل دوم خودش را هم بثمر رساند. نیمار در فضای خالی صاحب توپ شد و به سمت دروازه حرکت کرد اما اوچوا نتوانست ضربه این بازیکن را کاملا مهار کند تا توپ جلوی دروازه خالی به فیرمینو برسد و این بازیکن هم گل دوم تیمش را بثمر برساند.

  پربازدید ترین