• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

مشهد؛ میزبان همایش علمی «تمدن اسلامی، رسالت و نقش علمای افغانستان»

مشهد؛ میزبان همایش علمی «تمدن اسلامی، رسالت و نقش علمای افغانستان»

همایش «تمدن نوین اسلامی (گذشته،حال،آینده) نقش و رسالت علمای افغانستان»، امروز و فردا، از سوی جامعة المصطفی العامیه در مشهد در حال برگزاری است.

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی محامی، دبیرهمایش و مدیر جامعة المصطفی العالمیه افغانستان، گفت: جامعة المصطفی به عنوان نهاد دینی، علمی و بین المللی در راستای تقویت آموزه های دین مبین اسلام و پایه ریزی تمدن نوین اسلامی برای نقش آفرینی جهانی این همایش را برگزار می کند.

مدیرجامعه المصطفی العالمیه افغانستان در ادامه به 6 محور اصلی این هماسش اشاره کرد و افزود: مفهوم شناسی و مباحث کلی، مولفه های سازنده، ابعاد نرم افزاری و سخت افزاری، نقش علمای افغانستان، چالش های معاصر با محوریت تمدن اسلامی بررسی می شود.

وی با بیان اینکه همه محورها دارای زیر مجموعه های گسترده ای هستند که به نقش علمای افغانستان در تمدن اسلامی اشاره دارد، گفت: عناصر سازنده و تشکیل دهنده تمدن اسلامی، بررسی ایده جهان وطنی در تمدن اسلامی، رسالت علمای افغانستان در احیای تمدن اسلامی و نقش روحانیت در پاسخ دهی به شبهات انسان معاصر از جمله ریز موضوعات این همایش عنوان کرد‌.

در این همایش 300 نفر از علمای افغانستان ساکن ایران و همچنین داخل کشور حضور دارند. پیام این همایش وحدت، همبستگی و تقویت انسجام امت اسلامی است که سبب یاس دشمنان خواهد شد.

گفتنی است، همایش علمی «تمدن اسلامی(گذشته، حال و آینده) نقش و رسالت علمای افغانستان» سه‌شنبه و چهارشنبه 12 و 13 سرطان صبح و عصر در مجتمع فرهنگی آفتاب ولایت واقع در خیابان آیت‌الله بهجت برگزار می شود.

برای دیدن تصاویر این همایش کلیک کنید

  پربازدید ترین