• پنج شنبه, 30 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

سید حسین عالمی بلخی: امروز می خواهند تحجر و توحش را به عنوان تمدن معرفی کنند

سید حسین عالمی بلخی: امروز می خواهند تحجر و توحش را به عنوان تمدن معرفی کنند

سید حسین عالمی بلخی؛ وزیر امور مهاجرین در همایش تمدن اسلامی نقش و رسالت علمای افغانستان در مشهد مقدس گفت: امروز می خواهند تحجر و توحش را به عنوان تمدن معرفی کنند و این رسالت علما است که با این موضوع مقابله کرده و تمدن اسلامی را به عنوان تمدنی نجات بخش به بشریت معرفی کنند.

حجت الاسلام سیدحسین عالمی بلخی در نخستین روز این همایش اظهار داشت: امروز در افغانستان بیش از هر زمانی به معرفی تمدن اسلامی ضرورت است و انجام این رسالت بر عهده علما است.

وی اظهارداشت: علما و بزرگان افغانستان نقش مهمی در تمدن اسلامی داشته‌اند که با نگاهی به تاریخ می توان چهره‌های نام‌آشنایی از این علما و دانشمندان را دید.
عالمی بلخی گفت: برخی از میثاقی که پیامبر(ص) با مردم مدینه امضا کرد، به عنوان اولین قانون اساسی در جامعه بشری یاد می کنند. در این میثاق حقوق غیرمسلمانان و روابط داخلی و خارجی به دقت مورد توجه قرار گرفته که بیانگر تمدن والای اسلامی است.

گفتنی است، همایش علمی «تمدن اسلامی(گذشته، حال و آینده) نقش و رسالت علمای افغانستان» سه‌شنبه و چهارشنبه 12 و 13 سرطان صبح و عصر در مجتمع فرهنگی آفتاب ولایت واقع در خیابان آیت‌الله بهجت برگزار می شود.

  پربازدید ترین