• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

مجریان بی اراده و از غرب برگشته که فقط طاعت امر می کنند

 اینها در کشورهای غربی هویت شان را از دست داده اند، دیگر نه پشتون می فهمند و نه افغانستان می شناسند، بل مجریانی هستند که فقط اطاعت امر می کنند. بدون اینکه بفهمند چرا و برای چه کسانی و به نفع و یا ضرر چه مردمی؟  

در یک روز وزیر قوم پشتون به جای اینکه محکمه شود به امریکا می رود، وزیر قوم هزاره محکمه علنی شده و توهین می شود، قابل اعتماد مردم اوزبیک به جای تقدیر شدن بازداشت می شود و...
اینجا یک سوال پیش می آید که آیا این برنامه ها از قبل طراحی می شود یا بطور ناگهانی اتفاق میفتد؟
جواب هردو مورد است! یعنی قمستی از برنامه ها از قبل اتفاق میفتد و قمستی دیگر در حین اجرای برنامه های از قبل طراحی شده، به وقوع می پیوندد و بطور ماهرانه و مهندسی شده ای از آنها استفاده می شود.

حاکمیت قبیله در صدد آن است تا بتواند برنامه های دقیق و هدفمند آمریکایی ها را در افغانستان اجرا کند و در این میان برای آنان نیز سودی برسد. زیرا غربی ها و در راس آنان آمریکا از سران تربیت شده قوم پشتون حمایت می کنند و آنان را در مسیر اهداف منطقه ای خود قرار داده اند تا بازوهای آنان در میدان گرم و سرد جنگ و چپاول کشورهای دیگر باشند.

از یکسو به وسیله پشتونها بر پاکستان فشار وارد می کنند و از سوی دیگر نوید کشوری بنام پشتونستان را در مناطق قبایلی پاکستان و تمام افغانستان به پشتون ها می دهند و به این وسیله آنان را تابع خواسته خود ساخته در راستای اهداف خود استعمال می کنند.

کرزی و اشرف غنی و دیگر مهره های از غرب و آمریکا برگشته به افغانستان، که ماموران ساده و پیاده هستند و از خود هیچ اراده ای ندارند، مجری برنامه های غربی ها شدند و متاسفانه مردم ما فکر می کنند که مقصر ناامنی ها و قبیله گرایی ها اشرف غنی یا کرزی و یا چند پشتون از غرب برگشته است. در حالیکه چنین نیست!

این افراد در کشورهای غربی هویت شان را از دست داده اند، دیگر نه پشتون می فهمند و نه افغانستان می شناسند، بل مجریانی هستند که فقط اطاعت امر می کنند. بدون اینکه بفهمند چرا و برای چه کسانی و به نفع و یا ضرر چه مردمی؟

چرا هنوز سران پشتون وطنی و دیگر اقوام، از این بظاهر پشتونهای غربی انتظار آوردن امنیت و ثبات و پیشرفت را دارید؟
مگر نمیدانید که اینها مامور اند و معذور و بجز این، دیگر هیچ چیزی برای شان قابل فهم نیست.
تا دیروز چل های سیاسی و بازیهای فریبکارانه و چشمک زدن های کرزی در خدعه و فریب بکار می آمد و امروز قاطعیت و لجبازی اشرف غنی برای آمریکایی ها کارا است.

در این میان بک تعداد دیگر هم از اقوام مختلف مورد سوء استفاده غربی قرار گرفته اند، مانند چند تن از سران پشتون وطنی و برخی رهبران احزاب و جریان های مختلف از دیگر اقوام که یا جاهلانه و یا عامدانه با آمریکایی ها همکار شدند، تا این مردم و این سرزمین را به نفع غربی ها نابود کنند.

خداوند عاقبت همه را بخیر کند.

  پربازدید ترین