• شنبه, 08 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

جنگ تجاری آمریکا با چین آغاز شد

جنگ تجاری آمریکا با چین آغاز شد

 چین در واکنش به اعمال تعرفه‌های جدید آمریکاعلیه پکن اعلام کرد: آمریکا بزرگترین جنگ تجاری را در تاریخ اقتصادی جهان آغاز کرده است.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا با اعمال تعرفه های گمرکی جدید برای واردات کالاهای چینی که از امروز (جمعه) وضع شد، جنگ تجاری با چین را آغاز کرد.

پس از آنکه ترامپ برای حدود 34 میلیارد دلار تعرفه گمرکی برای ماشین آلات وسایل الکترونیکی و تجهیزات فن آوری پیشرفته چینی وضع کرد، پکن نیز درصدد برآمد تا اقدامی تلافی جویانه انجام دهد.

در این راستا ترامپ تهدید کرده است اگر چین بخواهد مقابله به مثل کند این کشور بر روی 200 میلیارد دلار از کالاهای وارداتی از چین 10 درصد تعرفه بیشتر در نظر خواهد گرفت که این تقریبا بیشتر تبادلات تجاری طرفین را شامل می شود و یک جنگ تجاری همه جانبه را برای طرفین باعث می شود.

در پی تشدید تنش های تجاری بین آمریکا و چین، ارزش یوان و شاخص سهام در بازارهای مالی چین با کاهش روبرو شده است.

دولت دونالد ترامپ در مارس گذشته تعرفه گمرکی برای واردات محصولات آلومینیوم و فولاد از تمام کشورها به جز کانادا و مکزیک را به ترتیب 10 و 25 درصد افزایش داده است.

وزارت خانه های خارجه و بازرگانی چین روز گذشته در بیانیه هایی به رییس جمهوری آمریکا و دولت وی هشدار دادند «بازی با آتش» برای همه طرف ها خسارت بار خواهد بود و افزودند: «پکن برای مقابله به مثل آماده است».

رسانه های خبری چین نیز ضمن انتقاد شدید از سیاست های تجاری دولت ترامپ، خواستار آمادگی کامل پکن برای مقابله با اقدامات تعرفه ای و هرگونه سیاست تجاری محدودکننده واشنگتن شده اند.

  پربازدید ترین