• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

سوئد 0 - 2 انگلیس؛ حضور در جمع چهار تیم برتر جام بعد از 28 سال

سوئد 0 - 2 انگلیس؛ حضور در جمع چهار تیم برتر جام بعد از 28 سال

انگلیس با پیروزی مقابل سوئد موفق شد برای اولین بار از سال 1990، به نیمه نهایی جام جهانی برسد.

در دومین روز از مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی 2018، تیم های ملی انگلیس و سوئد از ساعت 18 و 30 دقیقه به وقت تهران در سامارا به مصاف هم رفتند. این بازی با قضاوت کوئیپرز انجام شد.

انگلیس در ضربات پنالتی موفق شد کلمبیا را شکست دهد و به این مرحله برسد. سوئد هم سوئیس را پشت سر گذاشت و به جمع هشت تیم برتر جام 21 رسید. حالا این دو تیم فرصت خوبی برای حضور در مرحله نیمه نهایی دارند. برنده این دیدار در بازی نیمه نهایی به مصاف کرواسی - روسیه می رود.

ترکیب دو تیم برای این مسابقه مشخص شده که انگلیسی ها نسبت به دیدار با کلمبیا تغییری نداشته اند:
انگلیس: پیکفورد، تریپیر، واکر، استونز، مگوایر، یانگ، هندرسون، آلی، لینگارد، استرلینگ و کین
سوئد: اولسن، لیندلوف، گرانکوئیست، آگوستینسون، کرافث، لارسون، اکدال، فورسبرگ، کلائسون، برگ و تویوونن
بازی در نیمه اول بسیار کم هیجان آغاز شد و این روند تا دقیقه 30 هم ادامه داشت، حساسیت بازی و تلاش برای استفاده از فرصت طلایی حضور در جمع 4 تیم برتر دنیا و شاید هم فینال، موجب شد در یک سوم ابتدایی مسابقه، بازی نه روند پر افت و خیزی داشته باشد و نه شاهد موقعیت های خاصی روی دروازه ها باشیم.

در 10-15 دقیقه ابتدایی انگلیس با نفرات بیشتر در زمین خود حضور می یافت و این سوئد بود که بیشتر توپ و میدان را در اختیار داشت ولی زردپوشان در امر خلق موقعیت، موفق نبودند و دروازه پیکفورد به جز 1-2 فرصت غیرخطرناک روی شوت راه دور، تهدید نشد. در آن سمت انگلیس بعد از گذر از دقایق ابتدایی، قدری جلوتر آمد و اولین فرصتش را روی حرکت استرلینگ بدست آورد که شوت هری کین در دقیقه 19 با اختلاف اندکی از کنار دروازه راهی اوت شد.

اما در شرایطی که روند مسابقه اصلاً نشانی از رقم خوردن گل نمی داد، انگلیسی ها به شیوه کلاسیک خود به گل رسیدند. دقیقه 30 یک کرنر ساده، یک ضربه سر و تمام. کرنر ارسالی یانگ از جناح چپ با ضربه سر تمام کننده مگوایر به گوشه دروازه همراه شد تا مدافع لسترسیتی اولین گل ملی خود را در چنین مسابقه حساسی به ثمر برساند.

در پایان نیمه نخست هم هر دو تیم یک فرصت برای گلزنی داشتند ولی تلاش انان به سرانجام ننشست، تا نیمه اول با پیروزی 1-0 انگلیس پایان یابد. بردی که شاید راحت تر از تصور انگلیسی ها بود، چرا که سه شیرها با وجود موقعیت های کم گلزنی، توانستند دفاع سخت سوئد را کنار بگذارند و به گل برسند.

15 دقیقه ابتدایی نیمه دوم نیز همه چیز به کام انگلیس بود، ابتدا در دقیقه 48 بود که مارکوس برگ تا آستانه باز کردن دروازه انگلیس پیش رفت ولی پیکفورد مانع شد، دقایقی بعد انگلیس به گل دوم رسید.

سانتر عالی لینگارد در دقیقه 59 روی تیر دوم با حضور دله الی و ضربه سر تمام کننده او همراه شد تا سه شیرها پیش از دقیقه 60 به گل مهم دوم برسند.

دقایقی بعد در حالی که سوئد می توانست با زدن یک گل، به بازی برگردد و امیدهایش زنده شود ولی پیکفورد باز هم مانع شد، دو سیو عالی دروازه بان اورتون، یاران زردپوش را ناکام گذاشت تا انگلیسی ها همچنان با دو گل برتری پیش باشند.

بعد از گذشت یک ساعت از زمان بازی، انگلیس به خوبی کنترل مسابقه را در دست گرفت و سوئدی ها نتوانستند به جز یک بار، به موقعیت خاصی برسند. آن یک موقعیت هم بار دیگر با واکنش خوب پیکفورد همراه شد تا این دروازه بان خوش آتیه برای اولین بار در جام 21 کلین شیت کند.

به این ترتیب ماجراجویی سوئد در جام 21 به پایان راه خود رسید و زردپوشان بعد از کنار زدن تیم هایی مثل آلمان، مکزیک و سوئیس، در مقابل صخره انگلیس متوقف شدند.

در آن سمت هم انگلیس که هر بازی بهتر از قبل نشان می دهد و پیشرفت داشته، در این مسابقه شاید بهترین عملکرد خود را در جام 21 داشت و توانست با شایستگی سوئد را کنار بزند و به نیمه نهایی برسد.

این اولین حضور انگلیس در نیمه نهایی جام جهانی بعد از سال 1990 است، در آن سال انگلیس در نهایت چهارم شد. انگلیسی ها روز چهارشنبه در نیمه نهایی جام جهانی 2018، به مصاف برنده کرواسی - روسیه می روند.

  پربازدید ترین