• سه شنبه, 04 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

دیدار سرور دانش معاون رئیس جمهور با جنرال دوستم در ترکیه در اوج تنش های شمال

دیدار سرور دانش معاون رئیس جمهور با جنرال دوستم در ترکیه در اوج تنش های شمال

سرور دانش، معاون دوم رئیس‌جمهور که در ترکیه به سر می‌برد، شام روز گذشته(دوشنبه، 18 سرطان) با عبدالرشید دوستم، معاون اول رییس‌جمهور در شهر انقره، پایتخت ترکیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

سرور دانش برای شرکت در مراسم تحلیف ریاست جمهوری رجب طیب اردوغان به ترکیه سفر کرده است.
 
در یک بیانیه دفتر معاون دوم ریاست جمهوری آمده که دیدار این دو معاون ریاست جمهوری، در فضایی دوستانه صورت گرفته و دو طرف درباره اوضاع جاری کشور، ضرورت تحکیم روند صلح و تفاهم ملی، نیاز به وحدت و هم‌سویی اقوام باهم برادر کشور و حل مسایل مختلف از طریق گفت‌وگوهای مستقیم و سازنده تاکید کردند.
 
در این بیانیه آمده است: "استاد دانش حضور معاون اول ریاست جمهوری را در داخل کشور به عنوان یک شخصیت بزرگ و تأثیرگذار ملی، یک ضرورت و گام مؤثر در جهت تحکیم روند تفاهم ملی، پیشرفت پروسه صلح، برگزاری انتخابات و استحکام وحدت ملی عنوان کرد".
 
بر اساس این بیانیه، آقای دوستم ضمن خوش آمدید به معاون دوم رئیس جمهور و تشکر از این دیدار گفت: حل مشکلات کشور و تحکیم وحدت در این شرایط حساس، نیازمند وسعت نظر، سعه صدر و از خودگذری است.
 
معاون اول ریاست جمهوری ابراز امیدواری کرد که مشکلات کشور در فضای اعتماد، همکاری متقابل و هم‌دیگرپذیری به زودی حل و فصل گردد.
 
با وجود بارها سخن مقام‌های حکومتی به خصوص در ارگ ریاست جمهوری مبنی بر بازگشت جنرال دوستم به کشور، وی همچنان در ترکیه به سر می برد.
 
روز یک‌شنبه رهبران ائتلاف تازه تشکیل نجات افغانستان در شهر مزارشریف هشدار دارند که پس از این دیگر نمی‌گویند معاون اول ریاست جمهوری باید به کشور برگردد، بلکه آن‌ها به هر طریقی جنرال دوستم را به کشور برمی‌گردانند.
 
ولایات شمالی کشور از یک هفته به این‌سو به دنبال بازداشت نظام الدین قیصاری، فرمانده پیشین پولیس ولسوالی قیصار و هم‌چنین نماینده جنرال دوستم و مسئول نیروهای خیزش مردمی در ولایت فاریاب از سوی نیروهای امنیتی، ملتهب است و تظاهرات‌های مردمی امروز نیز برای هشتمین روز پیاپی در برخی ولایات ادامه دارد.

  پربازدید ترین