• سه شنبه, 29 حوت 1402
    خبرگزاری افغان ایرکا

لیست برندگان پروسه قرعه کشی سهمیه مهاجرین افغان مقیم جمهوری اسلامی ایران سال 1397

به دنبال قرعه‌کشی سهمیه حج امسال مهاجرین افغانستان در ایران، نمایندگی امورمهاجرین سفارت جمهوری اسلامی افغانستان در تهران، لیست 145 مهاجر انتخاب شده را منتشر کرد.

مراسم قرعه‌کشی سهمیه حج مهاجرین هفته گذشته در کابل و توسط وزیر امورمهاجرین و نمایندگان وزارت‌های حج و اوقاف، وزارت امورخارجه و ریاست جمهوری صورت گرفت.
 
این در حالی است که یک‌شنبه شب گذشته(17 سرطان)، سید حسین عالمی بلخی، وزیر امورمهاجرین و عودت‌کنندگان، در سفر به شهر قم و دیدار با مهاجرین، از 200 سهمیه حج دیگر برای مهاجرین در ایران در روزهای آینده خبر داد و گفت که پس از نظر موافق ریاست جمهوری، وزارت‌های امورمهاجرین و حج و اوقاف، منتظر منظوری این افزایش سهمیه از سوی محمد اشرف غنی می‌باشند.
 
آقای عالمی بلخی خاطرنشان کرد که وزارت حج و اوقاف از هم‌اکنون وعده داده که سال آینده، 700 سهمیه حج را برای مهاجرین افغانستان در جمهوری اسلامی ایران اختصاص دهد.
 
در طول نزدیک به چهار دهه گذشته، برای نخستین‌بار، از سال گذشته به این‌سو، مهاجرین افغانستان در ایران و پاکستان اجازه یافته‌اند با به دست آوردن سهمیه حج، رهسپار زیارت بیت‌الله شریف شوند.
 
اسامی مهاجرین انتخاب شده برای مراسم حج امسال از جمهوری اسلامی ایران به شرح زیر است:







پروسه قرعه کشی متقاضیان مهاجرین برای ادای حج بیت الله شریف از سهمیه مهاجران افغان مقیم جمهوری اسلامی پاکستان که بتاریخ 12 سرطان 1397 در مقر وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان، بحضورداشت هیئت محترم نظارت، صورت گرفت از جمله تعداد 4762 تن متقاضی تعداد 145 تن‌شان برنده شده که قرار شرح فوق صحت میباشد
با احترام
مولوی صاحب مطفی، نعیم زی صاحب، عماد صاحب، منگل صاحب، غفاری صاحب، عبدالله

  پربازدید ترین