• سه شنبه, 04 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

مجلس سنا خواهان رسیدگی به خواست های معترضین در شمال کشور از سوی حکومت شد

مجلس سنا خواهان رسیدگی به خواست های معترضین در شمال کشور از سوی حکومت شد

مجلس سنا از حکومت وحدت ملی می‌خواهد که با توجه به خواست تظاهرات کنندگان، هرچه عاجل برای حل مشکلات به وجود آمده در شمال کشور رسیدگی کند.
ادامه اعتراض‌های مردم در ولایت‌های شمالی کشور از چندی روز به این طرف نگرانی‌های جدی را به بار آورده است.
گل محمد رسولی، نماینده مردم فاریاب در مجلس سنا امروز (سه‌شنبه، 19، سرطان) در نشست عمومی این مجلس، گفت که مردم ولایت فاریاب و سایر ولایت‌های شمالی کشور از هشت روز به این طرف در اعتراض به بازداشت نظام الدین قیصاری دست به تظاهرات زده‌اند؛ اما حکومت صدای معترضان را نمی‌شنود.
آقای رسولی خاطر نشان کرد که در نتیجه این تظاهرات‌ها بنادر، شاهراه‌ها، مکاتب، دانشگاه‌ها و بازارها در ولایت‌های شمال کشور بسته شده و مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرده است.
او هشدار داد که بی‌تفاوتی حکومت در برابر خواست معترضان سبب تحریک بیشتر مردم شده و بحران شمال را جدی تر ساخته است.
در همین حال، محمد علم ایزدیار، معاون اول مجلس سنا نیز گفت، در شرایطی که تهدید تروریزم دامن‌گیر مردم افغانستان است، دامن زدن به مشکلاتی ناشی از اختلاف‌های درون حکومتی، پیامدهای خطرناکی برای کشور دارد.
آقای ایزدیار از حکومت خواست که هرچه عاجل برای پایان دادن کشمکش و تظاهرات در شمال با توجه به خواست معترضان، اقدام کند.
او تاکید کرد که اگر حکومت طرح مبارزه با زورمندان را اجرا می‌کند هم باید این طرح در سراسر کشور تطبیق گردد تا میان مردم افغانستان سوء تفاهم ایجاد نشود.
با این وجود، داوود غفاری دیگر عضو مجلس سنا گفت که وضعیت سیاسی کشور در نتیجه اختلاف‌های سیاسی درون حکومتی به وجود آمده وگرنه مردم افغانستان از اقوام مختلف، هیچ مشکلی باهم ندارند.
آقای غفاری گفت که عمل‌کردهای حکومت برای هیچ کس قابل قبول نیست و سطح بی اعتمادی مردم را بالا برده است.
تظاهرات‌های ضد حکومتی در شمال پس از بازداشت نظام الدین قیصاری، فرمانده نزدیک به جنرال دوستم معاون اول ریاست جمهوری آغاز از هشت روز پیش آغاز شده است.
معترضان خواستار رهایی آقای قیصاری و بازگشت دوباره جنرال دوستم به کشور هستند؛ ولی حکومت وحد ملی به صورت رسمی هیچ واکنشی در مورد تظاهرات‌های شمال از خود نشان نداده است.

  پربازدید ترین