• سه شنبه, 29 حوت 1402
    خبرگزاری افغان ایرکا

درخواست امریکا از حامد کرزی برای حمایت از مذاکرات صلح

درخواست امریکا از حامد کرزی برای حمایت از مذاکرات صلح

 معاون وزیر خارجه آمریکا در امور مرکز و جنوب آسیا در سفر اخیرش به کابل با «حامد کرزی» رئیس جمهور سابق کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد و خواست تا در روند صلح کشور نقش ایفا کند.

«آلیس ولز» پس از رایزنی اخیرش با مقامات پاکستانی با «حامدکرزی» رئیس جمهور سابق کشورمان نیز درباره روند صلح و مسائل مربوط به پاکستان گفت‌وگو کرد.

معاون وزیر خارجه آمریکا به همراه سفیر این کشور در کابل طی دیدار با حامدکرزی درباره روند صلح افغانستان و مسائل منطقه‌ای گفت‌وگو کرد.

کرزی با اشاره به تحولات اخیر به معاون وزارت خارجه آمریکا گفت: هیچگونه معامله درباره خط دیورند برای مردم افغانستان قابل پذیرش نیست.

روزنامه ویسا نیز نوشت که معاون وزیر خارجه آمریکا و سفیر این کشور در کابل از کرزی خواسته‌اند تا در روند صلح افغانستان و تلاش برای بهبود وضعیت کشور نقش ایفا کند.

دولت آمریکا در حالی از کرزی خواسته در روند صلح افغانستان نقش ایفا کند که کرزی پیش از این بارها طالبان را برادر خوانده بود.

از سوی دیگر، از نظر کرزی تنها عامل ادامه جنگ در افغانستان حضور نظامی آمریکا و ناتو است زیرا به گفته وی در صورت خروج نیروهای خارجی افغان‌ها می‌توانند به تفاهم برسند.

رهبری کنونی حکومت وحدت ملی در تلاش برای کشاندن طالبان به میز مذاکرات ناکام مانده است و حتی نتوانسته در این روند حمایت جریان‌های سیاسی در کشور را کسب کند.

کرزی به عنوان یک چهره ملی مورد احترام بسیاری از احزاب و اقوام مختلف افغانستان قرار دارد. کارشناسان بر این باورند که و آمریکا تلاش می‌کند تا تحت عنوان صلح از اعتبار کرزی در راستای اهداف خود در افغانستان استفاده کنند.

این در حالی است که آمریکا و ناتو همواره مهمترین خواسته طالبان که خروج نیروهای خارجی از افغانستان است را در روند صلح را نادیده گرفته است.

  پربازدید ترین