• سه شنبه, 28 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

نشست سران ناتو در بروکسل رسما آغاز شد

 نشست سران ناتو  در بروکسل رسما آغاز شد

نشست سران سازمان پیمان آتلانتیک شمالی با سخنرانی خوش‌آمدگویی دبیرکل ناتو در بروکسل رسما آغاز به کار کرد.

نشست سالانه سران کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در بروکسل امروز چهارشنبه با سخنرانی خوش‌آمدگویی «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو رسما آغاز شد.

استولتنبرگ با تشکر از بلژیک به خاطر میزبانی این نشست تأکید کرد، این پیمان نظامی بستری برای همکاری میان آمریکا و اروپا فراهم می‌آورد تا امنیت 29 کشور عضو در مسیر غیرقابل پیش‌بینی پیش‌رو تأمین شود.

وی ادامه داد که امروز در این نشست قرار است درباره ارتقاء بازدارندگی و پدافند جمعی کشورهای عضو ناتو توافق حاصل شود.

اظهارات تند ترامپ دبیر کل ناتو را بهت‌زده کرد
صبح امروز «دونالد ترامپ»‌ رئیس‌جمهور آمریکا در صبحانه کاری با دبیرکل ناتو، اظهاراتی جنجالی را مطرح کرد که حتی موجب بهت‌زدگی دبیرکل ناتو شد. وی در این نشست ضمن انتقاد از برخی کشورهای عضو این سازمان به دلیل بی توجهی به پرداخت هزینه‌های ناتو، آلمان را «اسیر روسیه» خواند.

«آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان نیز به محض ورود به مقر ناتو در بروکسل در گفت‌وگو با خبرنگاران در واکنش به اظهارات ترامپ که برلین را «اسیر» مسکو توصیف کرده بود، گفت آلمان کشوری مستقل است و مستقلانه درباره موضوعات مختلف تصمیم‌گیری می‌کند.

همچنین وزیر دفاع آلمان در واکنش به اظهارات جنجالی رئیس‌جمهور آمریکا در حاشیه اجلاس سران ناتو در بروکسل که «آلمان را اسیر روسیه» توصیف کرده بود، گفت که برلین برای حفظ گفت‌وگوها با مسکو اهمیت بسیاری قائل است.

«شارل میشل» نخست‌وزیر بلژیک در سخنرانی خود پس از استولتنبرگ در آغاز اجلاس سران ناتو تأکید کرد که حفظ روابط فراآتلانتیک برای اروپا و ناتو با وجود اختلاف‌های کشورها بسیار حیاتی است.

  پربازدید ترین