• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

غنی: حضور ناظران بین المللی در برگزاری انتخابات افغانستان ضروری است

 غنی: حضور ناظران بین المللی در برگزاری انتخابات افغانستان ضروری است

اشرف غنی در دیدار مسئول روابط خارجی اتحادیه اروپا، ضمن قدردانی از حمایت، کمک و همکاری‌های این اتحادیه در خصوص افغانستان، حضور ناظران بین‌المللی را به منظور شفافیت روند برگزاری انتخابات مهم‌ خواند و بر آن تأکید کرد.

رئیس جمهور «اشرف غنی» در دومین روز سفرش به بلجیم، با «فدریکا موگرینی» مسئول روابط خارجی و نماینده ویژه اتحادیه اروپا دیدار و گفت‌وگو کرد.

موگرینی اعلام آتش‌بس از سوی رئیس‌جمهور غنی در جهت تأمین صلح و ثبات گامی ارزنده خواند و گفت که اتحادیه اروپا از روند صلح به‌ رهبری و مالکیت افغان‌ها حمایت می‌کند و در کنار حکومت و مردم افغانستان باقی خواهد ماند.

وی، دستاوردها و تلاش‌های حکومت افغانستان در بخش‌های مختلف، به‌خصوص تحرک و اتصال منطقه‌ای، ترانزیت، همکاری‌های اقتصادی، پروژه‌های بزرگ و توسعه تجارت، را باارزش و ستودنی خواند.

همچنین اشرف غنی در این دیدار، ضمن قدردانی از حمایت، کمک و همکاری‌های اتحادیه اروپا در خصوص افغانستان، حضور ناظران بین‌المللی را به منظور شفافیت روند برگزاری انتخابات مهم‌ خواند و بر آن تأکید کرد.

در این دیدار دو طرف پیرامون موضوعات مختلفی از جمله انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالیها، آموزش‌های حرفه‌ای، حمایت از زنان، مبارزه با تروریسم و شبکه‌های اقتصاد جرمی، بحث و تبادل نظر کردند.

  پربازدید ترین