• سه شنبه, 29 حوت 1402
    خبرگزاری افغان ایرکا

تنها دو روز مهلت برای ثبت نام دانش آموزان افغانستانی فاقد مدرک اقامتی در ولایت اصفهان ایران

تنها دو روز مهلت برای ثبت نام دانش آموزان افغانستانی فاقد مدرک اقامتی در ولایت اصفهان ایران

بر اساس یک خبرنامه اداره کل اموراتباع و مهاجرین خارجی ولایت اصفهان ایران، روند ثبت‌نام دانش‌آموزان افغانستانی فاقد مدرک اقامتی در این کشور، از امروز پنج‌شنبه(21 سرطان) آغاز شده و تا روز شنبه(23 سرطان) ادامه می‌یابد. بر این اساس، خانواده‌های این دانش‌آموزان باید با مراجعه به دفاتر کفالت، برگه حمایت تحصیلی دریافت کنند.

این برای چهارمین سال است که بر اساس فرمان رهبر انقلاب اسلامی، حضرت امام خامنه‌یی(مد ظله العالی)، ثبت‌نام دانش آموزان افغانستانی فاقد مدرک اقامتی در سراسر جمهوری اسلامی ایران صورت می‌گیرد.
 
متن خبرنامه اداره کل اموراتباع و مهاجرین خارجی ولایت اصفهان ایران در مورد ثبت‌نام دانش‌آموزان مهاجر فاقد اسناد اقامتی و جزییات کامل آن به شرح زیر است:
 ثبت نام دانش آموزان افغانستانی فاقد مدرک اقامتی در استان اصفهان در سال تحصیلی 98-97 تا تاریخ97/04/23 در دفاتر خدمات اتباع خارجی استان

در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر فراهم نمودن زمینه تحصیل اتباع خارجی و در اجرای آئین نامه نحوه آموزش اتباع خارجی مصوب 95/02/01 هیأت محترم وزیران و همچنین در اجرای بخشنامه ابلاغی وزارت کشور در خصوص نحوه صدور معرفی نامه ویژه حمایت تحصیلی اتباع خارجی در سال تحصیلی 98-97 به اطلاع سرپرستان فرزندان لازم التعلیم افغانستانی فاقد مدرک می­رساند، برای دریافت برگه حمایت تحصیلی به شرح زیر به دفاتر خدمات اتباع خارجی استان مراجعه نمایند:
 
الف) مشمولین طرح عبارتند از :
1- دانش آموزانی که در سنوات گذشته دارای سابقه صدور برگه ویژه حمایت تحصیلی بوده اند، با ارائه کارنامه صادره از محل تحصیل در سال تحصیلی گذشته
 
2- اتباع افغانستانی فاقد مدرک اقامت قانونی، لازم التعلیم بین سنین 6سال تمام(متولدین قبل از 91/07/01 ) تا 18 سال تمام و متقاضی تحصیل که در طرح سرشماری اتباع افغانستانی غیر قانونی در سال گذشته ثبت نام شده ا ند .
 
3- سایراتباع افغانستانی فاقد مدرک قانونی لازم التعلیم بین سنین 6 سال تمام (متولدین قبل از 91/07/01 ) تا 18 سال تمام، در صورت ارائه اسناد مثبته شامل :
1- گذرنامه دارای روادید باطله فرد مشمول ( گذرنامه باید بصورت جداگانه ویا بصورت همراه سرپرست خانوار باشد )
2- برگهای ویژه حمایت تحصیلی فاقد اعتبار مربوط به سنوات گذشته
3- کارت آمایش فاقد اعتبار) مبنی بر دو سال سکونت در ایران
4- اتباع خارجی دارای معلولیت های هفتگانه با ارائه گواهی معلولیت از سوی سازمان بهزیستی از سن 2 سالگی (برای ثبت نام در مقطع پیش دبستانی و برای پایه اول تا سن 11 سالگی)
 
ب ) زمانبندی اجرای طرح :
صدور معرفی نامه حمایت تحصیلی ثبت نام شدگان برای مشمولین طرح تا تاریخ 97/04/23 در دفاتر خدمات اتباع خارجی استان صورت می گیرد.
 
تذکرات:
1- مشمولین بند 1 و2 بایستی به همان دفتر خدماتی که در آن دارای سابقه می باشند مراجعه نمایند.
 
2- با عنایت به ممنوعه بودن اقامت اتباع خارجی در شهرستانهای اردستان، بوئین ومیاندشت، خور وبیابانک، خوانسار، چادگان، دهاقان، سمیرم، فریدن، فریدونشهر، گلپایگان، نائین و نطنز امکان ثبت نام دانش آموزان مذکور در مدارس این شهرستانها وجود ندارد و متقاضیان بایستی برای ثبت نام در شهرستانهای همجوار غیرممنوعه اقدام نمایند.
 
3- با توجه به عدم وجود دفاتر خدمات اتباع خارجی در شهرستانهای تیران وکرون، ، شهرضا، لنجان و همچنین شهرستانهای ممنوعه متقاضیان ثبت نام در مدارس بایستی با توجه به محل سکونت خود به دفاتر خدمات مستقر درشهرستانهای آران وبیدگل، اصفهان، برخوار، خمینی شهر،شاهین شهر، فلاورجان، کاشان، مبارکه و نجف آباد که نشانی آنها در زیر ذکر شده است مراجعه نمایند. بدیهی است پس از طی مراحل قانونی امکان ثبت نام این افراد در مدارس شهرستانهای غیرممنوعه استان فراهم می­ باشد.
 
4- ثبت نام در مدارس موکول به دریافت فرم سنجش سلامت از مراکز بهداشتی و درمانی و تعیین پایه توسط آموزش و پرورش برای گروه­های دوم وسوم وچهارم و دریافت فرم حمایت تحصیلی برای هر 4 گروه مذکور می‌باشد.

  پربازدید ترین