• سه شنبه, 29 حوت 1402
    خبرگزاری افغان ایرکا

مقاومت شجاعانه ی مردم در شمال کشور ارگ را به تسلیم وا خواهد داشت

مقاومت شجاعانه ی مردم در شمال کشور ارگ را به تسلیم وا خواهد داشت

مقاومت‌ های قهرمانانه‌ی شمال کشور در محوریت ولایت بلخ و مقاومت سرتاسری مردم مجاهد و باعزت ازبک و قوم باهمت هزاره این پیام واضح را به ارگ می‌دهد که دیگر دوران کارآیی سیاست سلطه‌ خواهانه به پایان رسیده است.

دوران سیاست نامشروع اشرف غنی احمدزی که با تصفیه‌ی مجاهدین و مقاومتگرانی که در برابر قومگرایان، متحجران و سایر خاک فروشان ایستادگی نموده بودند دارد به پایان عمر خویش نزدیک می‌شود. سیاست پر از تعصب اشرف غنی در تصفیه‌ی تاجیک‌ها از نهادهای محوری حکومت، تحقیر هزاره‌ها، توهین ازبک‌ها و ایجاد اختلاف در بین قبایل پشتون شیرازه‌ی وحدت ملی افغانستان را تا صد سال به عقب رانده است.

بزودی ثابت خواهد شد سیاستمدار خودمحوری که دیروز در برابر مقاومت مشروع مردمی به محوریت ولایت بلخ زانو زد بزودی در برابر خیزش مردم مجاهد و مقاوم ازبک به زانو درخواهد آمد و عنقریب خواست مشروع مقاومت مردم بافرهنگ هزاره نیز به ثمر خواهد نشست. داکتر اشرف غنی احمدزی ‌که سیاست‌های قوم‌ستیزانه‌ی قرون وسطایی خود را در پوشش لیبرالیسم و‌ دموکراسی توجیه می‌ نمود برخلاف قانون اساسی که او مدعی پیروی از آن است معاون اول ریاست جمهوری را که از خیرات سر وی به ارگ رسیده است به خارج تبعید می‌کند و نیروهای خاص اردو را که باید در برابر دشمنان خاک افغانستان بجنگند در برابر شهروندانی که در برابر دشمنان خاک می‌جنگند استعمال نموده و دست آنها را به جنایت آلوده می‌نماید.

وی به دلیل حق‌طلبی مردم هزاره و صراحت معاون دوم ریاست اجرایی قدرت روبرو شدن با وی را ندارد و جلسات شورای امنیت را در غیاب وی دایر می‌کند. شکست استراتژیک سیاست قوم‌ستیزانه‌ی اشرف غنی سبب گردیده است که این سیاستمدار عاقبت‌ نیاندیش تمام پل‌های اتصال خود را با همه اقوام ساکن این کشور از دست بدهد چنانچه دیگر نخواهد توانست آرزوی ریاست پنج سال دیگر را در سر بپروراند.

  پربازدید ترین