• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

صلح افغانستان را تنها می شود در راولپندی پاکستان جست، نه در خانه خدا!

صلح افغانستان را تنها می شود در راولپندی پاکستان جست، نه در خانه خدا!

پاکستان بصورت مشخص 3 چیز از افغانستان می خواهد د رصورت برآورده شدنش صلح در کمتر از یک هفته سراسر افغانستان را فراخواهد گرفت و پایدار خواهد ماند در غیر آن انتظار صلح کار ابلهانه خواهد بود.

1 - شناسایی خط دیورند: برای پاکستان خط دیورند مساوی هست با تمام هستی پاکستان اگر دیورند نباشد دیگر پا کستان نخواهد بود.
2 - قطع رابطه با کشور هند: رهبران پاکستان همواره بر این امر تأکید داشته‌اند که همسایۀ افغانستان پاکستان هست لذا نباید افغانستان پاکستان را نادیده گرفته و با دشمن دیرینش کشور  هند ارتباط داشته باشد.
3 - تعیین چند وزارت کلیدی و امتیاز استخراخ معادن افغانستان به مشورت و در اختیار پاکستان بوده و در غیر آن افغانستان روی امنیت را نخواهد دید.
بنابراین تلاشهای کشور های اسلامی و بخصوص عربستان که دستان خودش در خون مسلمانان یمن آغشته است در جهت بر پایی صلح در کشور امر بیهوده بوده و دسترسی به چنین موقعیت ممکن نخواهد بود، در کنفرانس صلح عربستان از همه کشور ها حضور داشتند اما طالبان افغانستان و علمای پاکستان طبق دستور جنرالان آی اس آی حضور نداشته و عربستان را سکۀ یک پول نموده است.
تنها راه حل چنین بحران در تصمیم گیری جنگی دولت و مردم افغانستان وجود دارد که متاسفانه چنین اراده وجود ندارد و در نتیجه افغانستان می ماند با بحران جنگ و کشتار فقر و ناامنی دوام دار باید بر حال مردم بیچاره این سرزمین تأسف خورد.

  پربازدید ترین