• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

آیا رهبران احزاب سیاسی قدرت مقابله با رئیس جمهور غنی را دارد؟

آیا رهبران احزاب سیاسی قدرت مقابله با رئیس جمهور غنی را دارد؟

رهبران احزاب و گروهایی که روز گذشته در نشست خود خواهان ابطال روند ثبت نام رای دهندگان شدند هشدار دادند اگر حکومت به خواست آنها توجه نکند از گزینه های دیگر استفاده خواهند کرد اما حفیظ الله هاشمی عضو کمیسیون انتخابات می گوید که طرح و پیشنهاد احزاب از لحاظ زمانی غیرعملی است و انتخابات در 28 میزان سال روان برگزار می شود.

گزینه احزاب چیست؟
گفته می شود رهبران احزاب و گروه ها میان هم توافق و تعهد کرده اند تا در صورت عدم ابطال روند موجود ثبت نام دفاتر کمیسیون انتخابات را در ولایات ببندند و مانع برگزاری انتخابات شوند آنها ولایات را میان خود تقسیم کرده اند و هر یک چند ولایت را بدوش گرفته اند تا در صورت ضرورت اقدام کنند.

آیا آمریکایی ها به احزاب و رهبرانشان این اجازه را خواهند داد تا مانع برگزاری انتخابات شوند؟
نکته روشن و مسلم آن است که آنها برخلاف جهت آمریکا عمل نخواهند کرد و هیچگونه عزم و اراده ای برای مقابله با آمریکا ندارند مگر آنکه آمریکایی ها در این مورد چراغ سبزی را به آنها روشن کرده باشد.

برنامه ی ارگ و رییس جمهور غنی برای تسلط به پارلمان آینده و تضعیف و راندن رهبران و احزاب از پارلمان و قدرت سیاسی، رهبران رقیب و متخاصم تنظیم ها و احزاب را کنار هم قرار داده است اما رییس جمهور غنی سرمست از حمایت آمریکا اعتنایی به آنها نشان نمی دهد.

  پربازدید ترین