• سه شنبه, 29 حوت 1402
    خبرگزاری افغان ایرکا

آیا نظام الدین قیصاری را سیاه چال فاشیست کشته است!؟

آیا نظام الدین قیصاری را سیاه چال فاشیست کشته است!؟

نظام الدین قیصاری فرمانده ارشد جنرال دوستم در خیزشهای مردمی که در بیش از 12 جبهه در مقابل طالب و داعش و دیگر هراس افگنان مثل شهدای جلریز شجاعانه می جنگید، تا از ورود هراس افگنان به شمال جلوگیری نموده و از منطقه استراتیژیک فاریاب که به عنوان دروازه شمال یاد می شود با نیروی های تحت امرش محافظت می‌کرد.

آقای حجت الاسلام امیری کارشناس مسائل افغانستان به خبرگزاری افغان ایرکا نوشت؛ قیصاری به دستور شخص رئیس جمهور غنی به اتهام نامعلومی توسط کماندوهای ویژه‏‌ی ارتش دستگیر و یا کشته شده است.
کماندو و نیروی ویژه‌ی نظامی افغانستان که با هزینه های هنگفت برای محافظت از تمامیت ارضی و مقابله با هراس افگنان تربیت یافته بودند متاسفانه هم اکنون به خدمت رئیس جمهور در آمده تا به تصفیه های تباری پرداخته جهت حفظ منافع شخصی او به دست گیری و قتل و اختطاف حریفانش بپردازد!

تنها اتهام قیصاری عدم ترحم او به دشمنان مردم افغانستان به نام طالب، داعش و ده ها گروه تروریستی دیگر است که در روز بیش از 50 سرباز هموطن را به شهادت رسانیده و ده ها افراد ملکی اعم از زن و مرد، پیر و جوان و کودک بی گناه را در مسیر راه ها یا در کوچه و بازار و مساجد قتل عام می کنند!

رئیس جمهور غنی به جای اینکه به این فرمانده شجاع مدال داده او را تشویق کند او را مورد خشم خود قرار داد  برای اینکه چرا با تروریستان بین المللی در شمال می جنگد و باعث کندی اجرای پروژه غربیها که انتقال جنگ به شمال افغانستان است می شود.

سؤال مهم این است که قیصاری کجا است؟ آیا به دستور رئیس جمهور غنی به قتل رسیده یا هنوز زنده است؟
اگر زنده باشد پس چرا کوچکترین اطلاعات از او نمی دهند؟ همانطوری که زمزمه می شود که آقای دوستم به افغانستان بر می گردد آیا اجازه برگشت دوستم بهای خون قیصاری و یارانش است؟!

اگر اتحاد شمال خشونت بر علیه قیصاری و یا قتل او را پیگیری نکند دیگر کسی جرئت نمی کند در مقابل طالبان و داعش در شمال بجنگد بدینسان پروژه انتقال جنگ از جنوب به شمال با موفقیت اجرا خواهد شد تاهم هدف غرب که به دنبال تهدید چین و روسیه و کشورهای آسیای میانه است محقق شود و هم مرکزیت علمی، فرهنگی، اقتصادی و امنتی اقوام غیر پشتون متوقف شود!

شایسته است که پس از برگشت جنرال دوستم اتحاد شمال، سوء استفاده و تصفیه های شخصی رئیس جمهور از کماندوهای ملی را مورد اعتراض قرار داده و تجاوز، قتل و کشتار بی رحمانه ی کماندوها به قیصاری و افرادش و سرونوشت نامعلوم آنها را به جد پیگیری کنند.

  پربازدید ترین