• سه شنبه, 29 حوت 1402
    خبرگزاری افغان ایرکا

در اوج تنش ها در شمال سفیر امریکا به دیدار عطامحمد نور رفت

در اوج تنش ها در شمال سفیر امریکا به دیدار عطامحمد نور رفت

جان‌بس، سفیر امریکا در یک سفر از پیش نااعلام شده، به ولایت بلخ سفر کرده و با عطا محمد نور، والی پیشین بلخ دیدار کرده‌است.

دو طرف در این دیدار بر روی تحولات اخیر افغانستان از جمله حضور داعش در شمال، امنیت ولایت‌های شمال و انتخابات پیش‌رو صحبت کرده‌است.

آقای نور گفته‌است که شهروندان کشور هم‌واره خواستار آمدن اصلاحات لازم در حکومت‌داری خوب بوده و یگانه راه برون رفت از معضل‌های ام‌روزی، راه‌اندازی انتخابات شفاف و عادلانه‌ می‌باشد.

وی می‌گوید که در این دیدار روی تقویت روابط نیک بین افغانستان و امریکا نیز صحبت شده‌است.

در عین زمان، جان‌بس، سفیر امریکا که برای نخستین‌بار به ولایت بلخ سفر کرده، گفته‌است که این ولایت را یک ولایت شکوفا یافته‌است.

آقای نور در مورد جزئیات دیدارش با سفیر جان‌بس معلومات بیش‌تر نداده‌‎است و این معلوم نیست که در مورد برگشت جنرال دوستم بین دو طرف صحبت شده‌است یا خیر؟

باید گفت که سفر یک مقام ارشد امریکا به شمال افغانستان در حالی صورت می‌گیرد که از 14 روز بدینسو، تظاهرات هواداران حزب جنبش به‌خاطر برگشت دوبارۀ جنرال عبدال‌رشید دوستم، معاون اول کشور و رهایی نظام‌الدین قیصاری، نمایندۀ ارشد وی جریان دارد.

گفتنی‌ست که در این مدت، شماری از نهادهای دولتی در شمال کشور مسدود اند و اعتراض‌کننده‌گان مسیر چندین بندر بزرگ به شمول آقینه را مسدود کرده‌اند.

  پربازدید ترین