• سه شنبه, 29 حوت 1402
    خبرگزاری افغان ایرکا

اشرف غنی در صدد حذف اقوام دیگر

اشرف غنی در صدد حذف اقوام دیگر

چرا اشرف غنی به صدای مردم اهمیت نمی دهد!؟
هر روز رسانه های داخلی کشورمان از ناامنی‌ها، اختطاف، قتلهای زنجیره ی و نارضایتیهای مردم خبر می دهند.

مثلا اینکه هر روز در گوشه و کنار کشور تعدادی زیادی از سربازان ملی توسط طالبان به شهادت می رسند و یا تعدادی از مردم بی گناه در شهرها و شاه راه ها با بمبهای کنار جاده ی یا انتحاری قتل عام می شوند و یا به دلیل اعتراضات در شهرها و بنادیر مردم و تاجران خساره مند می شوند؛ در یک خبر نامه آمده بود که تنها با بسته شدن بندر آقینه روزانه بین 500 تا 700 هزار دالر بازرگانان کشور خساره مند می شوند.

با وجود این همه نارضایتی‌ها هیچ گوشی بدهکار نیست و هیچ پاسخی به ندای مردم داده نمی شود دولت خود خواه اشرف غنی کماکان به خود سری و تصفیه های قومی تباری خود ادامه می دهد تلاش در مرکزیت با محوریت پشتون اعم از سیکولارها و سنت گراه ها به شدت جریان دارد.

به همین خاطر از هر جنایتی که از ناحیه طالبان و داعش در هر مقیاس باشد و لو کشتار مردم بی گناه و ارتکاب جنایت جنگی مثل انتحار در دهمزنگ که بیش از 4صد نفر از دانشجویان و فرهنگیان کشته و زخمی شدند و یا چهار را صدارت که بیش 300 نفر به خاک خون کشیده شد و یا شفاخانه سردارداود خان که بیش از 150 نفر به فجیع ترین وضع به شهادت رسید یا مسجد امام زمان که نزدیک به دوصد تن از نماز گذاران توسط وحشی های دهشت افگن سلاخی شدند، مسجد فاطمه الزهرا و دها موارد دیگر.

دولت نتنها توجه نکرد بلکه گاهی با اظهار نارضایتی از حملات ارتش به تروریستان طالب با آنها ابراز همدردی کرده فرمانده هان ارتش را بخاطر جنگ با طالبان تنبیه نموده است قیصاری و مرادعلی از نمونه های این بر خردهای پارا دوگسی رئیس جمهور در مورد مقابله با طالبان تروریست و نیرویهای دولتی است که از یک طرف شعار مبارزه با آنهارا سر می دهد و از طرف دیگر نیروهای نظامی و فرماندهان ارتش را به خاطر مقابله با طالبان توبیخ می کند!


چرا اشرف غنی تمام حرکتهای مدنی و اعتراضات قانونی و پشنهادات اصلاحی مردم افغانستان اعم از جوانان، روشن فکران، نهادهای مدنی، احزاب، همه و همه را نادیده گرفته بدون توجه به صداهای مردم به خود سری های خود ادامه می دهد!؟

شاید مهمترین دلیلش این است که خودش را بر خواسته از میان مردم نمی داند؛ لذا ضمن اجرای مو به مو از پروژه های آمریکا و غرب و با اتکای به آنها قدرتش را تضمین شده می داند.

نظر شما چیست در این مورد؟

  پربازدید ترین