• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

کمک مالی آمریکا و انگلیس به آموزش و پروش دختران

سفارت انگلستان و اداره ی توسعه جهانی آمریکا یکصدوپنج میلیون دالر را برای فراهم سازی زمینه آموزش و پرورش برای دختران محروم از آموزش در افغانستان کمک کردند.

بر بنیاد گفته‌ های سفیر انگلستان در کابل این کمک برای بخش دوم برنامه مبارزه با چالش‌ ها در برابر آموزش دختران در افغانستان کمک شده است قرار است با این یکصدوپنج میلیون دالر هفتاد هزار دختر محروم از آموزش و پرورش دوره متوسط آموزش شان را به پایان برسانند.

به گزارش طلوع، نیکولاس کی سفیر انگلستان در کابل گفت: در بخش دوم برنامه مبارزه با چالش‌ ها در برابر آموزش و پرورش دختران نزدیک به هشتاد میلیون دالر از سوی انگلیس همراه با بیست و پنج میلیون دالر از سوی همکاران اداره توسعه جهانی آمریکا اختصاص داده شده است و اداره توسعه جهانی آمریکا و انگلیس باهم از برنامه مبارزه با چالش‌ ها در برابر آموزش و پرورش دختران پشتیبانی مالی می‌ کنند.

هدف این برنامه دسترسی دختران محروم از آموزش و پروش به آموزش با کیفیت در افغانستان گفته می‌ شود.

جیفری کوهین معاون اداره توسعه جهانی آمریکا گفت: اداره توسعه جهانی آمریکا با افتخار با سفارت انگلستان در این برنامه پیوسته است تا با استفاده از منابع آمریکا دختران بیشتری بتوانند به مکتب بروند به ویژه دختران بسیار محروم از آموزش که مشمول بخش دوم برنامه مبارزه با آموزش و پروش دختران می‌شوند.

سرپرست وزارت معارف این کمک را به دختران محروم از آموزش و پروش در افغانستان بسیار سودمند می‌ داند.

محمد میرویس بلخی سرپرست وزارت معارف گفت: «ما در تلاش راهکارهای گوناگون و فرصت‌ها هستیم تا بتوانیم با بهره‌گیری از چنین روندهایی کودکان بسیار به ویژه دختران را به مکتب بفرستیم.

انگلستان با راه‌ اندازی این برنامه می‌ خواهد که سیصد هزار دختر بازمانده از آموزش، آموزش دوره ابتدایی و میانه را تکمیل کنند و به آموزش با کیفیت دست یابند.

  پربازدید ترین