• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

کرزی: راهبرد امریکا در قبال افغانستان ناکام است

کرزی: راهبرد امریکا در قبال افغانستان ناکام است

حامد کرزی رییس جمهور پیشین کشورمان راهبرد امریکا در قبال افغانستان و آسیای جنوبی را ناکام میداند.

آقای کرزی در گفتگو با یک تلویزیون چینائی می گوید با اعلام این راهبرد وضعیت افغانستان بهبود نیافته است.

او گفته «بدبختانه تا اکنون راهبرد امریکا در قبال افغانستان و آسیای جنوبی کار نکرده است، زمانی شما می بینید که اوضاع امنیتی در حال بدتر شدن است، این وضعیتی نیست که در زمان آقای ترمپ بود در حکومت گذشته امریکا نیز چنین بود. اگر ما می گویم که راهبرد ما سودمند بوده باید شاهد خاتمه جنگ باشیم نه افزایش آن».

امضای پیمان امنیتی با امریکا انتقاد دیگر رییس جمهور پیشین با امریکا است. وی می گوید امضای این پیمان باید سبب تغییر در وضعیت شهروندان کشور می شد.

آقای کرزی همچنان همکاری کشورهای منطقه در روند صلح را با اهمیت میداند.

چگونگی فعالیت هراس افگنان در افغانستان و منطقه نیز یکی از پرسش های آقای کرزی است.

رییس جمهور پیشین کشور افزود: «من می‌خواهم در رابطه با تروریزم  بگویم که واقعیت این است که کسی تروریست‌ها را پرورش و آموزش می‌دهد و آنها را بسیج می‌کند پس این چه کسی است؟ زیرا به همان اندازه که آمریکایی‌ها تلاش برای مبارزه با تروریزم را افزایش می‌دهند به همان اندازه تروریزم  گسترش می‌یابد پس یا آمریکا در مبارزه با تروریزم صادقانه عمل نمی‌کند و یا هم این مبارزه در محل درست آن صورت نمی‌گیرد.»

این در حالیست که هفته گذشته وزیر خارجه امریکا در یک سفر غیر منتظره به کابل، از تطبیق راهبرد واشنگتن در قبال افغانستان و آسیای جنوبی ابراز خوشبینی کرده و تاکید ورزید که خروج نیروهای امریکایی تا پایان جنگ در افغانستان نا ممکن است.

  پربازدید ترین