• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

دستور تازۀ رهبران طالبان به افرادشان در مورد انجام حملات انتحاری در مناطق ملکی

دستور تازۀ رهبران طالبان به افرادشان در مورد انجام حملات انتحاری در مناطق ملکی

رهبران گروه طالبان در یک اقدام کم سابقه به افرادش دستور دادند تا در مکان‌های عمومی پس ازین حمله‌های انتحاری و انفجاری را انجام ندهند.

ذبیح الله مجاهد، سخن‌گوی گروه طالبان در مصاحبه‌یی با روزنامۀ نیویارک تایمز گفته‌ که رهبران شان به آنان دستور داده تا از حمله‌های انتحاری در مکان‌های عامه که باعث تلفات افراد ملکی می‌گردند، خودداری نمایند.

سخن‌گوی طالبان گفته‌است که آنان پس از ختم آتش‌بس هیچ حمله‌انتحاری را در شهر کابل راه‌اندازی نکرده؛ زیرا دستور منع انجام آن را دریافت کرده‌اند.

باید گفت که افراد طالبان گفتند که آنان از حمله‌های انتحاری در برابر اهداف بیرونی شان استفاده می‌کنند و دست از استفاده آن بر نخواهند داشت.

گفتنی‌ست که در جریان سال‌ها گذشته‌ افراد انتحاری گروه طالبان، ده‌ها حمله انتحاری را درشهرهای بزرگ کشور انجام داده‌که در نیتجۀ آن، هزاران تن کشته و زخمی شده‌اند.

در عین زمان، دولت افغانستان دربارۀ اقدام تازۀ گروه طالبان گفته‌است که ما شاهد یک تغییر در سطح رهبری آن گروه هستیم.

شاه‌ حسین مرتضوی، سخن‌گوی ریاست جمهوری افغانستان گفته‌است که انجام حمله‌های انتحاری توسط گروه طالبان در شهرهای کشور کاهش یافته‌است، اما خاطر نشان کرده که این به معنی ختم حمله‌های انتحاری نیست.

این درحالی‌ست که از آغاز آتش‌بس و ختم آن، انجام حمله‌های انتحاری توسط گروۀ داعش در بخش‌های افغانستان افزایش یافته که بیش‌تر افراد ملکی تلف شده‌اند.

به عنوان نمونه، به تازه‌گی گروۀ داعش حمله‌های انتحاری و انفجاری و تهاجمی را در ولایت ننگرهار در شرق کشور راه‌اندازی کردند که در نتیجه به شمول نظامیان کشور، افراد ملکی نیز کشته شده‌اند.

گفتنی‌ست که تا هنوز کدام اقدامی از سوی گروۀ داعش به‌خاطر دستور منع حمله‌های انتحاری در مکان‌های عمومی صورت نگرفته‌است.

  پربازدید ترین