• چهار شنبه, 29 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

عبدالله عبدالله خواستار مشخص شدن تقویم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان شد

عبدالله عبدالله خواستار مشخص شدن تقویم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان شد

عبدالله عبدالله، رییس اجراییه افغانستان که در نشستی سخن می‌زد، از کمیسیون مستقل انتخابات کشور به طور جدی خواست تا تقویم انتخابات ریاست جمهوری را مشخص کند.

آقای عبدالله گفته‌است که مشخص شدن تقویم انتخابات ریاست جمهوری از یک طرف، به گمانه‌ زنی‌ها دربارۀ عدم ارادۀ سیاسی حکومت نقطۀ پایان می‌گذارد و از سوی دیگر، دولت را متوجه مسؤولیت‌هایش می‌سازد تا در این‌باره انجام دهد.

رییس اجراییه کشور تاکید کرده‌ که انتخابات به صورت شفاف و فراگیر برگزار گردد و علاوه نموده، اعتبار پروسۀ انتخابات زمانی بالا می‌رود که به حق رای مردم احترام گذاشته شود تا یک قدم به جلو برویم.

او هم‌چنان گفته‌است که شهروندان کشور از دولت و کمیسیون انتخابات می‌خواهند تا بدون مداخله تسهیلات لازم را برای برگزاری انتخابات فراهم سازد.

این درحالی‌ست که محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور روز گذشته گفت به هرقیمتی که شود، انتخابات‌‌های ریاست جمهوری و شورای ملی در وقت معیین شده‌ آن برگزار خواهد شد.

در عین زمان، سخن‌گوی کمیسیون مستقل انتخابات در یک نشست خبری روز گذشته اعلام نمود که این نهاد متعهد به برگزاری انتخابات شفاف و به موقع است.

اما آن کمیسیون گفت، در صورتی که خواست احزاب سیاسی مورد قبول صورت گیرد، کمیسیون انتخابات با چالش مواجه می‌گردد که در آن مسؤول آن احزاب خواهند بود.

  پربازدید ترین