• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

طالبان به 40 کیلومتری کابل رسیدند

طالبان به 40 کیلومتری کابل رسیدند

برخی رسانه‌های داخلی از نزدیک شدن طالبان به شهر کابل، خبر دادند.
همزمان با انتشار برخی گزارش‌ها از نزدیک شدن نیروهای طالبان به شهر کابل، ارگ ریاست جمهوری به دلیل نگرانی از حضور طالبان در اطراف پایتخت یک نشست فوری امنیتی را با مقامات بلندپایه دولتی و مقابله با نفوذ این گروه در کابل برگزار کرد.
 
بر اساس این گزارش ارگ ریاست جمهوری در این نشست از فرماندهی نیروهای تامین امنیت شهری ارتش خواسته تا برای تامین امنیت پایتخت اقدام کند.

در چند روز گذشته اعضای پارلمان کشور نیز حضور طالبان در ولسوالی «خاکجبار» را زنگ خطری برای دولت دانسته بود.

«ادریس یادگاری» فرمانده پلیس خاکجبار گفت: طالبان ده‌ها روستا را در 40 کیلومتری شهر کابل در اختیار دارند و در روستای «چکری»  برای دو ساعت با نیروهای امنیتی کشور درگیر شدند.

از سوی دیگر طی چند روز گذشته برخی گروه‌های نظامی و امنیتی به شورشیان طالبان پیوسته‌اند.

در همین ارتباط «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان در بیانیه‌ای اعلام کرد که 16 تن از نیروهای امنیتی کشور در ولسوالی «احمدخیل» ولایت پکتیا به این گروه پیوستند. سخنگوی طالبان همچنین در بیانیه دیگری افزود، 3 نیروی امنیتی نیز در ولسوالی «چهاربولک» ولایت بلخ به این گروه پیوسته‌اند.

مقامات امنیتی کشور تا کنون درباره پیوستن نیروهای امنیتی به صفوف طالبان در این دو ولایت اظهارنظری نکرده‌اند.

فعالیت «کمیسیون دعوت و ارشاد» طالبان که به‌منظور تشویق نیروهای امنیتی برای پیوستن به این گروه ایجاد شده است اخیرا تعداد بسیاری از نیروهای امنیتی را جذب کرده و تنها در دو هفته اخیر و در دو مورد جداگانه در یکی از ولسوالی‌های کابل حدود 40 نفر از نیروهای امنیتی به گروه طالبان پیوستند.

به اعتقاد کارشناسان فساد مالی در دستگاه‌های امنیتی دولت و همچنین عدم پرداخت به موقع حقوق و دستمزد در کنار عدم برخورداری این نیروها از تجهیزات کافی و مناسب مهمترین دلیل پیوستن برخی نیروهای امنیتی و پلیس به نیروهای طالبان است.

  پربازدید ترین