• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

تیم آمریکایی حاکم بر ارگ، به پشتونیزه سازی کشور شدت بیشتری بخشیده است!

تیم آمریکایی حاکم بر ارگ، به پشتونیزه سازی کشور شدت بیشتری بخشیده است!

خلاف تمامی شعارهای اشرف غنی و تیم آمریکایی حاکم بر ارگ، پشتونیزه سازی شدت بیشتری بخود می گیرد.
طبق یک گزارش منتشر شده، جمعه خان همدرد به عنوان والی هرات منصوب شده و تا چند روز دیگر به این ولایت خواهد رفت.

آماری که از ولایات کشور در دست است، تمامی والی های مناطق پشتون نشین، پشتون هستند اما والی های مناطق غیر پشتون نیشن نیز پشتون منصوب شده و یا از پشتون بوی های حکومت از میان اقوام دیگر است.
کسی بیاد ندارد که در مناطق پشتون نشین کشور در حاکمیت های حامد کرزی و اشرف غنی افراد غیر بومی و یا غیر پشتون در سمت ولایت و یا حتی فرماندهی امنیه منصوب شده باشد، اما در مناطق غیر پشتون نشین معمولا افراد پشتون به عنوان والی و یا فرمانده امنیه فرستاده شده اند.

مردم تا اینجا با این تصامیم فاشیستی حکومت آمریکایی سکوت کرده اند اما این حکومت پا را فراتر گذاشته قاتلان علنی مردم که باید به اعدام و یا حد اقل حبس ابد محکوم می شدند را به مناطق غیر پشتون در سمت های بالای حکومتی منصوب می کند. اینبار دیگر مردم هرات نخواهند گذاشت تا یک فاشیستی که خون هزاران نفر از مردم این سرزمین برگردنش سنگینی می کند، والی ولایت ادب پرور و قهرمان هرات گردد.

ننگ است بر اسماعیل خان که دشمن خونی وی بر ولایتی که او خود را بزرگ آن می پندارد، به ولایت برسد. ننگ است بر دیگر فرماندهان مردمی و جهادی این ولایت که قاتل همکیشان شان برای برهم زدن نظم و امنیت این ولایت برآنان حاکم گردد.
لازم است تا مردم هرات با برگزاری تظاهرات و تدابیر اخطارهای جدی به اشرف غنی بفهمانند که چوکی مقام ولایت هرات جای قاتلان خونی و مجرمان سابقه دار این کشور نیست. همان بهتر است که اینچنین افرادی را در مناطق خودشان تعیین کند که حتما در بین مردم خودشان هم جایی ندارند و حتی جرات رفتن به مناطق خودشان را نیز بخاطر جنایات گذشته شان نمی کنند.

در اوایل قرار بود جمعه خان همدرد بجای عطامحمد نور به بلخ برود که با جدیت و برخورد شدید عطامحمد این طرح به ناکامی انجامید و حکومت آمریکایی اشرف غنی از این تصمیم منصرف گردید. اینبار نیز لازم است تا سران هرات از جمله اسماعیل خان و دیگر منتفذین این ولایت بر اشرف غنی فشار بیاورند تا از این تصمیم خطرناک خود منصرف شود و به آمریکایی ها بقبولاند که این هرات جای جمعه خان همدرد نیست.
گذشته از جنایات سابق جمعه خان همدرد، در زمان حاکمیت حامد کرزی و اشرف غنی نیز وی همیشه در صدد برهم زدن نظم عمومی ولایت بلخ بود که برای رسیدن به این مقصد، جنایات فراوانی را در حق مردم شریف شمال کشور روا داشت.
در کنار جنایات خودش در شمال، افرادش نیز به دختران و زنان مردم تجاوز کردند، اموال مردم را به غارت بردند، خانه های مردم را ویران کردند، تعدادی از افراد پولیس و ارتش را کشته و زخمی کردند و از هر جنایتی در حق این مردم شریف دریغ نکردند تا اینکه عطامحمد نور به خشم آمده و در مقابل جنایات وی ایستاد و نیروهایش را از بخش های شمال کشور بیرون راند.

جمعه خان همدرد یکی از حامیان اصلی طالبان بوده و در دوسال اخیر از جمله افرادی است که داعش را برای ورود به مناطق مختلف کشور از جمله ولایت ننگرهار کمک کرده است.
وی که سابقه والی بودن در سه ولایت پکتیا و جوزجان و بغلان را دارد، در هرکدام از این ولایت ها در زمان والی بودنش، طالبان را میدان داده و تقویت نموده است. تاجایی که پس از رفتنش از آن ولایت، طالبان کاملا بر همه امور مسلط بوده اند.

از نگاه دیپلماسی سیاسی حکومتی، هر منطقه ای براساس وضعیت جغرافیایی و بومی منطقه و مستندات قومی و زبانی و فرهنگی، لازم است تا مسوولان آن با شناخت کامل از وضعیت انتخاب و منصوب شوند تا به درستی بتوانند آن منطقه و ولایت را نظم داده و کنترل کنند. اما در حکومت اشرف غنی این سیاست دیپلماسی حکومتی نیست که تصمیم گیرنده باشد، بل جناب سفیر آمریکا است که آنهم بادرنظرداشت ایجاد ناامنی در ولایات امن، تصمیم به چینین جابجایی های سیاسی در راستای تقویت مخالفان می گیرد.

لطفا اشرف غنی را ملامت نکنید او هیچکاره است! این سفیر آمریکا است که تصمیم می گیرد و اینک از همه شما نزدیکتر به آمریکایی ها جناب حکمتیار و افرادش می باشند.
خداوند عاقبت مردم ما را بخیر کند.

  پربازدید ترین