• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

جزئیاتی جدید از ماجرای استعفای تیلرسون

جزئیاتی جدید از ماجرای استعفای تیلرسون

وزیر سابق امور خارجه امریکا، طرح و پلان‌های عربستان سعودی و امارات متحده عربی را در سال 2017 که می‌خواستند به قطر حمله کنند متوقف کرد، این کار وزیر سابق امور خارجه امریکا می‌تواند یکی از دلایل استفای او باشد.
به نقل از پورتال Intercept، با اسناد به منابع اطلاعاتی وزارت امور خارجه امریکا، آماده است که رکس تیلرسون ، وزیر سابق امور خارجه امریکا، درسال 2017 طرح برنامه‌های عربستان سعودی و امارات متحده عربی را که می‌خواستند به قطر حمله کنند یکی از دلایل استعفای وی می‌تواند باشد.
به گفته این نشریه طرفین گفت‌و گو، (عربستان سعودی و امارات متحده عربی) در سال 2017 انجام داده که در آن از آماده سازی یک حمله نظامی به قطر آرائه شده بود و خواست این دوکشور تصرف پایتخت دوحه بوده است. در آن زمان از حمله قریب‌الوقوع که در اول تابستان سال 2017 بالای قطر انجام می‌شد، مقامات قطری از این حمله اطلاع پیدا کردند و این موضوع را به وزیر سابق امور خارجه امریکا اطلاع دادند، تیلرسون به شدت به دخالت احتمالی این دو کشور اعتراض کرد که در نتیجه ریاض با امارات متحده عربی نتوانستند به طرح و برنامه‌های که روی دست داشتند کامیاب شوند.
به عقیده این پورتال، عربستان سعودی و امارت متحده عربی با شدت پروسه برکناری تیلرسون را رهگیری می‌کردند، همان طور که در ماه‌های اخیر نیویورک تایمز نوشت که سفیر امارات متحده عربی در واشنگتن در مورد استفای این وزیر چند ماه پیش از استفا اش اطلاع داشت.
عربستان، امارات، بحرین و مصر در اوایل جون 2017 روابط دیپلماتیک و همه مواصلات خود را با قطر قطع کرده و این کشورعربی را به حمایت از تروریسم متهم نمودند.

  پربازدید ترین