• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

جنگ احتمالی دو کوریا بر سر 12 دختر + عکس

جنگ احتمالی میان پیونگ یانگ و سئولممکن است برسر 12 پیشخدمت کوریای شمالی رخ دهد که اخیرادر کوریای جنوبی پیدا شدند.
به نقل از روزنامه South China Morning Post این شرایط می تواند بر روند صلح در شبه جزیره کوریا تاثیر منفی داشته باشد. رسانه های کوریای شمالی همچنین نوشتند که پرواز دختران می تواند مانع پیوستن خانواده های جدا شده در جنگ 1950-1953 شبه جزیره کوریا شود.
پیش از آن معلوم شد که پیشخدمت های دختر در یک رستوران متعلق به مقامات کوریای شمالی در چین کار می کنند. در اپریلل 2016، آنها از طریق سفارت کشور شان از مالزی به کوریای جنوبی فرستاده شدند.
به گزارش سئول، این دختران درخواست پناهندگی سیاسی کرده اند. با این حال، در پیونگ یانگ،؛ مطمئن هستند که آنها به زور برده شده اند و خواستار بازگشت دختران به وطن خود شان هستند. کمیسیون حقوق بشر در کوریای جنوبی تحقیقات در مورد چگونگی انتقال دختران به کوریای جنوبی ادامهمی دهد.
کمیته بین المللی صلیب سرخ کمک خود برای حل و فصل این موضوع را پیشنهاد کرده است. جالب آن است که صاحب رستوران در یک برنامه تلویزیونی اعتراف کرد که به دستور سرویس ویژه کوریای جنوبی گارسون های دختر را به فرار تشویق کرده بود.
شماری از این دختران گفته اند که نمی دانستند به کجا آورده شده اند.
اجلاس رهبران دو کوریا در 27 اپریل سال جاری در منطقه غیر نظامی مرز میان دو کشور برگزار شد.رؤسای جمهور اعلامیه مشترک خود را امضا کردند و موافقت کردند که به سمت غیر هسته‌ای سازی شبه جزیره کوریا حرکت کنند.

  پربازدید ترین