• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

استراتژی منحوس ایجاد تفرقه

استراتژی منحوس ایجاد تفرقه

خبر تأسف آور شهادت مظلومانه ی جمعی از هموطنان در فاجعه ی بمب گذاری مسجد صاحب الزمان گردیز منطقه ی خواجه حسن در ولایت پکتیا روح هر انسان آزاده ای را به می آزارد  اما عاملان این فاجعه ی شوم با عمل شرم‌آور خود دو نکته ی اساسی را اثبات کردند.

نکته‌ی نخست این است که تلاش برای بر هم زدن اتحاد مقدس مذاهب اسلامی در افغانستان با اهمیت ترین استراتژی استعمارگران غربی و در رأس آنها آمریکا می باشد.

دومین نکته این که این دشمنان حقیقی اسلام و مسلمانی برای عملی نمودن نیت پلید خود از ایادی و عوامل خود در درون کشور که بزرگترین ایشان حاملان تفکر وهابیت هستند نهایت استفاده را می کنند.

اما ذکر این نکته را نباید فراموش نمود که ملت شریف و مسلمان افغانستان خصوصا شیعیان حساب برادران اهل سنت را که همواره برادروار در کنار شیعیان با برهم زنندگان اتحاد برادروار سنی و شیعه جنگیده اند را از پیروان افکار ضاله ی وهابیون کاملا جدا می سازد.

در حقیقت این واقعیت را نباید از نظر دور داشت که اتحاد اهل تشیع و تسنن همواره خاری در چشم دشمان اسلام عزیز و در مرکزآن آمریکا بوده است.

اما مسئله‌ی تأمل برانگیزی که باید مورد توجه قرار گیرد این است که آقای رئیس جمهور و سایر ارگ نشینان که از قضا روابط گرمی با آمرکائی ها دارند چرا به طور کامل و جدی به قضیه‌ی ترورهای دنباله دار و حالا هم در مسجد صاحب الزمان در خواجه حسن رسیدگی نمی نمایند در حالی که در فاجعه ی اخیری که توسط ایادی دشمنان اسلام در این مکان مقدس رقم زده شده برخی قهرمانان ملی ملت افغانستان مانند مرحوم شهید سیدعلیشاه موسوی در خون خود غلطیدند اما جناب رئیس جمهور تا کنون تنها به یک اطلاعیه در مورد این مصیبت ملی اکتفا نموده اند.

ما به نمایندگی از افکار عمومی مردم عزیز افغانستان خواهان آن هستیم که علت این اهمال کاری و بی مبالاتی توسط شخص رئیس جمهور غنی توضیح داده شود تا همه بدانند که چرا واقعه‌ی شهادت جمعی از پاک ترین و شریف ترین هموطنان به دست دوستان آمریکا این قدر مورد بی توجهی شخص اول مملکت واقع شده و اقدامات جدی توسط ایشان برای دستگیری و مجازات عاملان اصلی این  جنایت که موجب شهادت بیش 34 تن و زخمی شدن حدود یکصد تن از هموطنان را فراهم آورده صورت نگرفته است و نمی‌گیرد؟!

  پربازدید ترین