• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

تأکید رییس جمهور غنی بر مدیریت آتش بس احتمالی در روزهای عید قربان

تأکید رییس جمهور غنی بر مدیریت آتش بس احتمالی در روزهای عید قربان

رییس‌جمهور غنی در جریان سفر خود به ولایت کاپیسا در دیدار با مسوولان نظامی و امنیتی این ولایت بر مدیریت آتش‌بس احتمالی با طالبان در روزهای عید قربان تأکید کرده است.

آقای غنی صبح امروز به منظور افتتاح سب استیشن برق گل‌بهار به ولایت کاپیسا رفت.

دفتر رسانه‌های ریاست‌جمهوری در خبرنامه‌یی نوشته که «رییس‌جمهور غنی بر مدیریت بهتر آتش‌بس احتمالی تأکید کرد و به والی و مسوولین نظامی کاپیسا هدایت داد که به خاطر هماهنگی بیش‌تر میان ارگان‌های امنیتی و دفاعی مستقر در آن ولایت به منظور تأمین امنیت بهتر مردم و تأمین امنیت روند انتخابات‌های پیش‌رو، تلاش نمایند.»

رییس‌جمهور روز دوشنبه در دیدار با نمایندگان احزاب سیاسی با بیان این‌که تجربه‌ی آتش‌بس قبلی با موفقیت‌های همراه بود، گفته بود که روی آتش‌بس در روزهای عید قربان، کار می‌شود.

حکومت افغانستان در روزهای عید سعید فطر با گروه طالبان 8 روز آتش‌بس کرد که بعداً به مدت 10 روز آن را تمدید کرد. گروه طالبان اما تنها سه روز عید را آتش‌بس کردند و در مراکز شماری از شهرها وارد شدند.

تلاش حکومت برای آعلام آتش‌بس در روزهای عید قربان در حالی‌ صور می‌گیرد که اخیراً شورای سراسری علمای دینی افغانستان و شورای عالی صلح کشور از حکومت وحدت ملی خواستند که در روزهای عید قربان، همانند عید فطر با طالبان اعلام آتش‌بس کند.

  پربازدید ترین