• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

با توجه به عدم برنامه ریزی از سوی دولت؛ جمعیت افغانستان با سرعت رو به افزایش است

افغانستان یکی از کشورهایی است که با بحران نفوس مواجه می باشد جمعیت کشورمان همه ساله بصورت سرسام آور افزایش می یابد و دولت برای کنترل آن برنامه ای مشخصی ندارد.

افغانستان یک کشور در حال منازعه است در این کشور روزانه ده ها نفر در اثر جنگ و رویدادهای امنیتی کشته می شوند افغانستان یک کشور فقیر و عقب مانده است که نزدیک به چهار دهه را در جنگ سپری کرده و زیربناهای اقتصادی در این کشور به کلی نابود شده و از بین رفته است اکنون نیز کار بازسازی این کشور اول به دلیل ناامنی و دوم بخاطر نبود بودجه در حالت نیمه تعطیل قرار گرفته است.

سرمایه ها از کشور خارج می شود و زمینه جلب سرمایه گذاران خارجی و داخلی به میزان زیادی کاهش پیدا کرده است جدا از مساله ی امنیت عوامل مختلف دیگر سبب تضعیف سکتور خصوصی گردیده و رشد صنایع تولیدی را با چالش مواجه کرده است این پدیده بیکاری را افزایش داده و گستره فقر در جامعه را بیشتر کرده است.

بنابراین امکانات و ظرفیت های موجود پاسخگوی نیازمندی های جمعیت فعلی کشور نیست و آینده این کشور با بحران های مضاعفی گرفتار خواهد شد بحران هایی که نه تنها سبب تاخیر در روند توسعه این کشور می گردد که آن را به سمت سیاه چال های فقر و عقب ماندگی مطلق سوق خواهد داد.

  پربازدید ترین