• سه شنبه, 28 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

پیام تسلیت حجت الاسلام والمسلمین سید نوراحمد مبارز به مناسبت حادثه درناک شهر گردیز

پیام تسلیت حجت الاسلام والمسلمین سید نوراحمد مبارز به مناسبت حادثه درناک شهر گردیز

حجت الاسلام والمسلمین سید نور احمد مبارز مسئول هماهنگی هیئت های مذهبی مهاجرین افغانستانی استان مقدس قم طی پیامی ضمن محکوم کردن حمله تروریستی در مسجد صاحب الزمان شهر گردیز خواستار عدالت اجتماعی، امنیت ملی و اخوت اسلامی در کشور عزیزمان افغانستان شد.

متن پیام به شرح ذیل می باشد:

بسم اللَّه الرحمن الرحیم‏
إنا للَّه و إنا إلیه راجعون‏
طبع یک انقلاب دینی، فداکارى است. لازمه اش، شهادت و مهیا بودن براى شهادت است. قربانى شدن و قربانى دادن در راه حفظ دین  اجتناب ناپذیر است، بویژه انقلاب دینی  که براى رضای خداوند متعال  ست و براى دین و براى نجات مستضعفان است و براى قطع امید جنایت کاران و ظالمین جهانخوار و مستکبران است.

دشمنان قسم خورده ملت ما بدانند ما در هر جمعه و در هر جماعت و در هر محفل اسلامى و در هر گردهمایى حق طلبانه براى یارى دین مقدس اسلام عزیز در انتظار قربانى و شهادت هستیم قربانى براى یک انقلاب دینی  نشانه ی یک پیروزى و نزدیک شدن به هدف است.

بى‏ جهت نیست که درباره سید شهیدان جهان، منقول است که هر چه یاران بزرگوارش از دست مى‏ رفتند و هر چه به ظهر عاشورا نزدیکتر مى‏ شد رنگ مبارکش افروخته ‏تر  مى‏ شد؛ هر شهیدى که مى‏ داد یک قدم به پیروزى نزدیکتر مى‏ شد.

هدف حفظ دین است و جهاد در راه آن پیروزى اسلام، نه فقط زندگى دنیا و رنگ و بوى ننگین آن.

این شهادت هاست که به دین وعده پیروزى نهایى مى‏ دهد، مگر اسلام از شهادت 72 تن برگزیدگان خدا در حکومت جبار بنى امیه خسارت دید؟ و انقلاب بزرگ افغانستان  از شهادت علما وبزرگان که حکومت های جبار زنده به گور نمودند  و  صدها  تن از مردم عزیز مان را در یک لحظه زنده به گور نمودند و هزاران جوان بزرگوار عاشق خدا و شهادت را به شهادت رساندند، مناطق و منازل هموطنان مان ویران شد خسارت دیدیم!؟، که ما خوف خسارت در شهادت عالِمان  بزرگوار، متعهد و فداکار امثال شهید حجت الاسلام والمسلمین  موسوی و شهید خیر اندیش ویارانش داشته باشیم.

از فقهاى ارجمند مان مانند شهید واعظ (ره) گرفته تا دیگر علما نام آور مانند شهید شیخ سلطان، شهید بحر وشهید بلخی  والا مقام که در صف مقدم انقلاب دینی در کشور ما بودند و هستند به طور قطع ما هم باید در صف مقدم شهدا و جانبازان در راه خداوند متعال  باشیم.

چه کسى اولى‏ به شهادت بود در زمانى که کفر بنى امیه اسلام را تهدید مى‏ کرد، از فرزند معصوم پیامبر اسلام و فرزندان و اصحاب او؟

و چه کسى اولى‏ به شهادت است در عصرى که استکبار جهانى و فرزندان خلف آن وهابیت ظالم در داخل و خارج، اسلام عزیز را تهدید مى‏ کنند، از امثال شهید بزرگوار ما عالم متعهد و فداکار دین، وطن  شهید حجت الاسلام والمسلمین موسوی،  خیراندیش و دیگر شهدای محراب که در همه صحنه‏ هاى فرهنگی و اجتماعی حضور داشتند و یار و مددکار گرفتاران و مستمندان بودند، و وقت عزیزشان صرف  پیروزى اسلام و رفع مشکلات مردم مى ‏شد، و براى خدمت به مردم سر از پا نمى ‏شناخت.

در جبهه‏ جهاد فرهنگی  آرامش قلب خلق اللَّه بود. این مدعیان خدمت به خلق و قیام براى خلق که در پناگا ها خزیده و در حال  چپاول اسلحه و مهمات بیت المال  فعالیت شبانه روزى نمودند، اینک  خداوند متعال چهره کریهِشان را آشکار کرد و دستشان را از مال و جان و ایمان مردم کوتاه نموده چنین خدمتگزارانى را از این ملت مى‏ گیرد، و چون دزدان از سوراخ درآمده و غافلگیرانه این گونه مردان فداکار براى ملت و توده ‏هاى مظلوم را از محرومین مى ‏ستانند و آن را به حساب قدرت خویش مى ‏آورند و فتحى بزرگ براى خود و اربابان خون خوار  خود مى‏ دانند، غافل از آنکه هر شهادتى ملت ما را بیدارتر و به هدف بزرگ نزدیکتر مى ‏کند، و آنان را در پیشگاه حق و خلق رسواتر و بى‏ آبروتر.

بنده در عین حال که از شهادت و فقدان این بزرگان‏ خدمتگزار به اسلام  غمگینم، از نزدیک شدن به هدف اعلا که قطرات خون این شهیدان آن را نوید مى ‏دهند، دلگرم و خرسندم. آنچه پیش ملت ما مطرح است هدف بزرگ و شخصیتهاى این بزرگمردان شهید است که الحمد اللَّه هدف نزدیک و شخصیتهاى اینان بارزتر و بزرگتر مى‏ شود. بنده با بعضی از این عزیزان دوستى چند ساله داشتم و روحیات عظیمشان را از نزدیک درک کردم از دست دادیم، و اسلام خدمتگزاران  متعهد را ،  افغانستان عالمان فداکار، سرپرستان  دانشمند را از دست دادند؛ و در ازاى آن به هدف نهایى که آمال این شهیدان است نزدیک شد.

بنده به پیشگاه مقدس بقیة اللَّه الاعظم- روحى فداه- و ملت بزرگ، افغانستان  و اسلام عزیز تبریک و تسلیت عرض مى‏ کنم و از خداوند متعال براى آن شهیدان روحانی در راه آزادی مخصوصا شهیدانی اخیر  در روز جمعه مسجد امام زمان(عج) گردیز ولایت پکتیا رحمت و مغفرت، و براى ملت بزرگ افغانستان  صبر و اجر، و براى خانواد ،اقوام ،دوستان ، یاران وهمراهان  محترم این بزرگواران خصوصاً فرزندان  برومند عزیزشان صبر جمیل و اجر جزیل، خواهانم. از خداوند متعال پیروزى اسلام و سرنگونى کفر جهانی .
و عدالت اجتماعی ،امنیت ملی و اخوت اسلامی در کشور عزیزمان افغانستان خواستارم.

والسلام سید طلبه حقیر نوراحمد مبارز.
تاریخ : 1397/5/13

  پربازدید ترین